Nekromanti Kult idag?

Kultkult

Veteran
Jag undrar om det är någon som följer olika Kultsidor och kan yttra sig om utvecklingen inom Kult. Jag vet att all nyproduktion ligger nere/på is men amatörer kanske har drivit utvecklingen åt något håll eller så är kanske några tydliga strömningar möjliga att se?

Mörker

Warrior
Tja det franska förlaget som ger ut det numera har en oerhört spartansk och i mångt och mycket harm- och meningslös sida precis här, i övrigt är väl den enda åtminstone halvt seriösa sidan.... just den jag faktiskt inte kan hitta just nu; men jag vet att den finns där någonstans...
Fenix har också en ganska intressant artikel om spelets historia här.

Vad jag själv är lite intresserad av är att se om det går att få tag på den första svenska versionen av spelet; jag letar för fullt...

RaskoInikov

Veteran
The abyss är en kultisda främst för v.1 och v.2 av kult. Här kan du hitta lite fanwork som t.ex. riktigt snygga sourcebooks i .pdf format samt cenatopium - en månadslig journal för kult med ganska varierande innehåll. Rolig läsning. Också i .pdf-format.

kult... you will never be free är en annan fansida som skrivits av konstnären Jason Just (som f.ö. gjort många av illustrationerna till the abyss). Den innehåller ganska mycket roligt material.

Men det kanske du redan visste, och ovanstående sidor är ganska döda. Materialet är bra, dock.

7th circle publishing är de som har rättigheterna till kult just nu. Det har kommit ut en v.3 av kult för en tid sedan i deras regi som du kan beställa från sidan.

Mitt intresse för kult ligger dock främst i v.1 och v.2 då jag tycker att de versionerna ger en mycket bättre stämning och är innehållsrikare än v.3.

Netzach

Veteran
Det finns ett i högsta grad aktivt forum dedikerat till Kult. Här publiceras också användarnas material (regeluppdateringar, kampanjer mm)

Administratören var tidigare i kontakt med 7th Circle och var i full färd med att översätta Svarta Madonnan til engelska för deras räkning, hur det har gått med det vet jag dock inte, det var ett tag sedan jag kollade forum...:

www.kult-rpg.com