Nekromanti [Kult Illusionens fångar] Drag

Sjunde inseglet

Swordsman
Joined
4 Mar 2006
Messages
424
Location
Göteborg
Ja, det är inga stora förändringar utan mer korrigeringar av småfel i texterna som jag upptäcker när vi speltestar.

Stavfel och felskrivningar.

Innan ändringar av regler och dylikt läggs ut kommer jag att släppa hacket i en version 1.3 för att undvika förvirring.

Märker du själv dessa får du gärna skicka ett meddelande. :gremsmile:
 

Ögat

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,127
Location
Stad OCH land
OT: Drag

Varje gång som jag läser Drag så tänker jag "du kör skitsnabba bilar iklädd kvinnokläder och lyssnar på White Zombie". Det skulle vara en toppen-arketyp...

Helt bortsett från det tycker jag att Kult-AW verkar vara ett toppenspel. Min enda invändning är att arketypernas special-drag liknar varandra rätt mycket, åtminstone senast som jag såg dem.
 

Sjunde inseglet

Swordsman
Joined
4 Mar 2006
Messages
424
Location
Göteborg
Re: OT: Drag

Olav said:
Varje gång som jag läser Drag så tänker jag "du kör skitsnabba bilar iklädd kvinnokläder och lyssnar på White Zombie". Det skulle vara en toppen-arketyp...

Helt bortsett från det tycker jag att Kult-AW verkar vara ett toppenspel. Min enda invändning är att arketypernas special-drag liknar varandra rätt mycket, åtminstone senast som jag såg dem.
Hehe... har själv funderat på varför det blev "drag" och inte t ex "manöver". Men sen tänker jag mer i banor som, "Jag gör mitt drag", och då blir det rätt igen. :gremsmile:

Specialdragen är mer eller mindre tagna från de sex moves som finns i Apocalypse Worlds Playbooks (liksom många av fördelarna). Det är bara Detektiven och Företagsmannen som har nya specialdrag. Kanske borde jag ha varit mer kreativ här och hittat på helt nya och kanske blir det en idé till nästa version av hacket.

Jag kanske lägger upp en tråd för att få hjälp att hitta på ett unikt specialdrag för varje spelarbok. :gremsmile:
 

Sjunde inseglet

Swordsman
Joined
4 Mar 2006
Messages
424
Location
Göteborg
Jag fixat till fler fel i trifolden för Drag. Den uppdaterade versionen av trifolden finns HÄR eller i länken i första inlägget i tråden.

Det kanske är irriterande att jag gör nya uppdateringar hela tiden istället för att vänta tills allt är helt klart och sedan lägga ut det då. Men jag vet hur jobbigt det är att skriva ut och sitta och vika trifoldsen så därför vill jag hellre att man får felen fixade direkt än att behöva göra om det senare. :gremsmile:
 
Top