Nekromanti Kult: Judas Grail

Dunkelbrink

Veteran
Hej hej. Jag antar att det finns folk som fortfarande spelar Kult; jag gör det i alla fall och förbannar mig själv för att jag inte köpte Judas Grail när den fanns. Någon barmhärtig själ som kan tänka sig att sälja den? Det är ju så ont om scenarion till Kult... Eller den kanske suger?

Netzach

Veteran
Hör till dem som köpte den när den fanns tillgänglig. Enligt min mening så suger den stort. Intrigen är löst sammansatt och hänger inte ihop riktigt. Man måste ge spelarna en hel del vinkar innan de hajar sas, vilket också konstateras i kommentarerna till speltestandet. Varför har man då inte åtgärdat detta, undrar jag.

Spela då hellre Svarta Madonnan, Tarotikum eller Fallna Änglar. Jag säljer själv inget (samlar) men om du vill ha tag på dylika pryttlar så kolla hobbyspel.com eller på Kult-forumet Prison of Flesh ( www.pof.says.it ) där det ofta tipsas när Kult-prylar är till salu.

Radin

Veteran
Vintergatan - Tellus - Sverige - Skåne - Näsum.
Jag har Judas Grail, men vill tyvär inte sälja den.
Det är ett mycket kasst äventyr och idioterna som skrev den måste varit höga på LSD när de skrev hur slutstriden skulle se ut. RP:na har inte en chans om man är elak. Alla slåss ju med en metod som funkar bäst för dom, eller hur? Är jag bra på att brottas så börjar jag inte boxas och tvärt om. SlutBOSSARNA (Japp dom är 5-6 pers samtidigt) är übermäktiga så det är helt sanslöst.

Jag var jävligt snäll när jag spelledde och lät RP:na buffa upp sig med tunga vapen, granater och fan vet allt innan det brakade loss...men dom dog ändå. Så det är ganska kasst om man inte kan vinna ens med sån utrusning.