Nekromanti KULT MUSIK

sk8teforfate

Veteran
Finns det nån som vet nån bra musik man kan ha och bygga upp en stämning när man spelar KULT? Jag har kört med Frontline Assembly ett tag så det börjar bli tjatigt.

CHANG WALKS THE EARTH... ONCE MORE

Discordian

Swordsman
Det beror ju på vilken stämning man vill ha... filmmusik brukar vara bra. Soundtracket till Evil Dead är bra om man vill ha något som går spelarna på nerverna. :gremsmile: Annars går det nog bra med nästan vilket skräckfilmssoundtrack som helst.

"Hellre kul i kaos
Än sur i kosmos" - Jenny Morelli

PAX

Jordisk Äventyrare
Lyssnar du på FLA så borde du väl känna till Leather Strip och Delerium.

LS - Serenade for the Dead (instrumental hyllning till skräck av Claus Larsen)

Delerium - Morpheus (FLA instrumentalt, köp alla Deleriumplattor för övrigt)

/PAX

NecTech

Swordsman
Testa Abrubtum (Stavning???)
Det kan få den mest mentalt stabila person att hoppa upp i taket efter ett tag : )

Frontline????

Om du kör med Caustic Grip och efter så förstår jag.....Testa med tidiga Frontline....Typ..Total Terror, Gashed senses & crossfire och The Initial Command.
Passar nog bättre till skräck.

Sen håller jag med PAX...Leather Strip är bra, passar utmärkt!!

Mvh
Necrotech
<A HREF="http://www.endarker.net" target="_new">http://www.endarker.net</A>

Maxwan

Swordsman
Okej, som jag sa i ett tidigare inlägg. Testa Dungeon Keeper cd'n. Helbra assåå! Annars är ju, som Discordian nämde, Evil Dead musiken bra. Eller annan skräckmusik från filmer? Jo... eller METAL! Weeeweee!

Mac - Metal metal METAL!

Hjälp till att skapa att nytt rollspel!
www.rollspel.jx.st

chrull

Stockholm Kartell
Massa tips...

FLA blir juh ganska tråkiga i överhuvudtaget... iaf i längden...

Men innan spelet så kan du låta spelarna lyssna på :wumpscut:s - Capital Punishment ... lite halvlåg volym... Sen kör du WOMB på maxvolym så blir de lite skrämda redan där... var dock försiktig om du har tjejer i gruppen då womb ofta funkar lite för bra på tjejer...

Sen får du lägga upp nån spellista som ser ut såhär: covenant - cryotank expansion (26 minuter lång lugn EBM med industriinslag... ingen sång som är ivägen inga tunga beats som stör... en lugn cool grej...) Hmmm Leather strip funkar nog bra det också... jag sumpade dock alla mina leatherstrip album innan jag han lyssna på dem så jag är inte så inne på dem... men om det finns instrumentalt så funkar det nog...

Hmm vad har vi mer.. Allt det som nämns i codex artikeln Neomusic 2059... inte riktigt allt... ta bara det instrumentala... det måste nästan vara instrumentalt i skräck... men ändå...

Velvet Acid Christ borde också fungera fint... men återigen så har jag inte hört så mycket...

Hmm sen har vi ju VNV Nation... många bra lugna instrumentala bitar... kanske för uppvaknandet det positiva vägen dock...

hmmm allt jag kommer på just nu....

chrull

chrull

Stockholm Kartell
Metal???? ... Hmmm ... Vad är det för läskigt med långhåriga killar med ölmage? ... Kom igen... om du vill ha läskig musik där gitarrer och trubber och andra primitiva instrument används så kan man väl nämna grindcoren ... men inte nån power/death/black osv... Metal...

Jag menar... hur läskiga är Metallica/Hammerfall/Demu Borgir egentligen... hmmm... inte alls egentligen... så ta och ta ner lite Regurgitate... läskigare än så kan inte rocken bli... typ... <A HREF="http://come.to/rgte" target="_new">http://come.to/rgte</A> chrull - testa med 'Breath like rotten meat' eller 'vomit breath'

öhm... och nej... jag lyssnar inte på det själv... men en av medlemmarna är en gammal fysiklärare till mig...

Cerion

Veteran
Det finns en skiva som är så bra att man nästan måste ha den, det är Djävulen av Pouppée Fabrikk.
Tyvärr har den bara getts ut i begränsad upplaga, men jag vet att man fortfarande kan få tag på den hos Skiv-PO i Karlskoga. Så om ni har vägarna förbi här så åk in och köp den.

Andra bra skivor är Dummy av Portishead, och Nåid (jag tror att skivan heter så, det är i alla fall NÅID som gjort den).
Men som sagt den bästa är Djävulen.

Åke Nolemo

"Jag må vara galen, men jag är mer eller minder harmlös"

.nathan

Veteran
jag gjorde en skiva med låtar åt en kompis, för att använda till kultspelande, han blev nöjd. såg ut såhär ungefär, tror jag

blood money - the sisters of mercy
zweisamkeit - das ich
hearts pertrube - ildfrost
querttage - das ich
spire of withold - raison d'être
watchman - fields of the nephilim
imitation - the protagonist
marian - the sisters of mercy
zoroaster - the protagonist
tanz debil - einstürzende neubauten
wound - mental destruction
whole end - morthund
frevel - das ich

synth och ebm är oftast överskattat i rollspelssammanhang tycker jag, metall är alltid överskattad ;D
något mer... ...annorlunda, i rollspelssammanhang, som rekomenderas?
jag skulle kunna tänka mig davd bowies' low eller något liknande också

XcrustieX

Veteran
finns ett band som heter endura (använder romers´ka bokstäver så det blir endvra), spelar väl nåt slags instrumental goth (suger på det där med musik) creepy är det i alla fall.

Micke H

Veteran
Dracula soundtrack av Wojciech Kilar brukar vi använda. Som omväxling är Nick Cave utmärkt! (nån av hans låtar finns med på Scream-soundtracket, men testa hellre skivorna Let Love In eller Murder Ballads...)

/Micke