Nekromanti Kult på Gothcon!

Sjunde inseglet

Swordsman
Jag har pratat lite med Jonatan om att spelleda Kult-hacket i indierummet på Gothcon. Tänkte skriva ner ett scenarioupplägg och sen spelleda för de som vill testa.

Är ni intresserade av att spela får ni gärna meddela mig i förväg så jag har ett hum om hur mycket jag behöver skriva ut. :gremsmile:

Vicotnik

Den onde
Staff member
Jag kommer hänga i indirummet mer eller mindre hela tiden, har bara ett spelpass inplanerat och det är lördag natt, så jag kommer kunna spela mer eller mindre när som helst.

Sjunde inseglet

Swordsman
Pitch för scenariot

En snöstorm är på väg till Millinocket Lake Hotel. Det är 30 år sedan vintern tog Maine i besittning men minnena av den förra stormen lever fortfarande kvar. Mat och bränsle har bunkrats upp i hotellets förråd. Gästerna har förvarnats om att vägar kommer att snöa igen.

När stormen anländer kommer ingen att komma därifrån.

Ta rollen som en av det isolerade hotellets gäster. En karriärist på företagsevent med sina rygghuggande rivaler, en tjuv på flykt från döden, författaren som söker inspiration och kanske ett slut i sjöns frusna vatten... ingen kommer att undkomma stormen.

Sjunde inseglet

Swordsman
Ok. Bra. Som jag förstått det har indierummet sina trogna besökare så det lär alltid finnas folk som är sugna på att spela lite.

Lukas

Mannen i Gult
Jag skulle också kunna tänka mig att spela.
jag lär också finnas i indirummet helatiden (förutom när jag sover) och lördag natt

Sjunde inseglet

Swordsman
Stormen

Nu är det färdigskrivet så här är en uppdaterad pitch:

STORMEN
Vinter 2010 och en snöstorm är på väg mot Millinocket Lake Hotel. Den värsta stormen sedan 70-talet sägs det och gästerna har förvarnats om att mobiler kommer att sluta fungera och vägen kommer att snöa igen. Alla kommer de att vara fast på hotellet tills stormen är över...

..och saker och ting står inte rätt till på Millinocket Lake Hotel. En känsla som plågar de mer instinktiva av dess gäster. Något är på väg att hända. Ett löfte som viskas av osynliga läppar i hotellets korridorer, så tyst att man bara hör det i utkanten av medvetandet. Ett löfte om mörker och galenskap. Ett löfte om själslig befrielse.

Spelarböckerna som används blir:
- Artisten
- Brottslingen
- Företagsmannen
- Hämnaren
- Studenten

Liksom i konventsscenarion till Apocalypse World har varje spelarbok ett brev kopplat till sig i vilket spelaren får lite riktlinjer, relationer, en massa skit i bagaget och slängs rätt in i berättelsen. Lite som en spark i röven så att allt blir intensivt och jobbigt på en gång.

Jag kommer att vara på Indierummet under fredagen (förmiddagen till kvällen) och lördagen (förmiddagen till kvällen). Dricka kaffe och samla spelare tills tillräckligt många kan dra igång. Inga bestämda klockslag.