Nekromanti Kult

Savonarola

Veteran
I grundreglerna till kult så beskrivs en till magiskola som ej finns med där i, kommer inte ihåg vad den heter... men det står att den skall finnas i en annan bok, och jag tror jag alla böcker som givits ut på svenska, men den står inte med i någon utav dessa..
Är det någon som vet vart man kan få tag på den boken som den står beskriven i?

Savonarola

Veteran
Jag har en utav dess, som jag hittade beg. på absolut spel..
finns det någon affär som man kan köpa/beställa engelska Cult? eller måste man åka utomlands för att införskaffa boken?

sluper

Swordsman
Hmmm... vilken version av regelböckerna är det du har?

Det är inte verklighetsmagin du fiskar efter?
Fast det är väl gränsfall om den är en magiskola eller en följd av att till fullo behärska de övriga skolorna...

Savonarola

Veteran
Jag vet inte vilken version jag har.. det är boxen, inte den stora boken med allt i ett..

Det är verklighetsmagin som jag är ute efter.. men den står som sagt bara nämnd i boken. I vilken version står den med?

sluper

Swordsman
Alltså... jag har åxå boxen. Tveksam till om verklighetsmagin utvecklas någon annanstans.
Det är nämligen ganska ovanligt med människor som kan denna magi eftersom det förutsätter att du till fullo behärskar ALLA de övriga skolorna. En verklighetsmagiker är i princip uppvaknad eftersom hon är kapabel att styra och ställa i illusionen helt efter eget huvud. Sannolikheten för att en RP skulle få nytta av något sådant är obefintlig. Skulle de mot förmodan träffa på en SLP som kan skolan så är han säkerligen tillräckligt mäktig för att tärningsslag skulle vara onödiga.

Men anledningen till att den inte finns beskriven tror jag är att den eg INTE är en separat magiskola utan en följd av att vara expert på samtliga övriga skolor. Kan du manipulera alla delar av illusionen kan du manipulera HELA illusionen.