Nekromanti Kult

Hej alla glda (eller ledsna)!!!!
Jag undrar om Kult är ett roligt spel???
Är det välskrivna regler, bra bakgrund osvosv
Om inte vad finns det för andra roliga svenska skräckrollspel.
Tack

Raistlin

Veteran
Har inte hunnit spela Kult än; ska börja på fredag... Däremot har jag läst igenom grundboken, och mina spelare har gjort rollpersoner.
Reglerna är ungefär som standard i Äventyrsspels produkter - dvs slå 1T20 under färdighetsvärde, slaget modifierat av svårighet. Reglerna för att skapa rollperson är rätt bra; åtminstone delen med mörka hemligheter/fördelar/nackdelar. Under denna del får man verkligen intressanta rollpersoner och en hyfsat detaljerad bakgrund.
Det som verkar bäst är världsbeskrivningen. Rätt välskrivet och tar upp en stor del av grundboken, precis som det ska vara. /images/icons/smile.gif
Kapitlena om att spelleda och att göra egna äventyr är också bra skrivna och kan vara värda att läsa även om man spellett förrut.
Angående andra svenska skräckrollspel så känner jag inte till några...

/Raistlin

Robban

Hero
Roligt är väl kanske inte det ord som tillverkarna har tänkt sig, men det är rätt roligt faktiskt (ur spelsynpunkt)... Man kan få till en helvetisk stämning i det...

En takne slog mig: Vad tänker en biluthyrare om man kommer tillbaks med bilen helt sönderskjuten, och en hel massa blod i den??

Man kan ju undra...

Robban

<A HREF="http://go.to/Facklan" target="_new">http://go.to/Facklan</A>

Maxwan

Swordsman
Re: Köp det nu!

Kult är ett mycket bra spel! Välskrivet, spännande med bra story, layout och bilder. Skadesystemet är också mycket bra och passande till ett sånt spel! Kult är också underbart att spela som ett roadmovierollspel, om man nu vill växla lite. Ett måste på spelhyllan tycker jag (som råkade komma över helt nya, inplastade kultböcker till det underbara priset 299 kr. 9 böcker för att vara exakt, plus slskärm. Leve tradition i gbg säger jag!)

Mac

Hjälp till att skapa att nytt rollspel!
www.rollspel.jx.st

Raistlin

Veteran
Har just kört mitt första Kult-äventyr, och jag måste helt klart rekommendera spelet. Köp det!
Vi lyckades få en ovanligt bra stämning (för vår spelgrupp /images/icons/smile.gif), och vi kommer garanterat spela mer. Sitter redan och planerar nästa äventyr...

/Raistlin

Tegrevan

Veteran
Kult är i mitt tycke det bästa svenska rollspel som kommit ut. Det är lättfattliga regler, även om några är helt åt skogen, och bakgrundsstoryn är helt suverän. har dock den gamla versionen av Kult, vet inte hur den nya är, eller om det ens skett några förändringar sedan första versionen blev förbjuden.
Tips på annat spel Chock, men jag har bara provat det en gång men det var också bra. Dock inte i klass med Kults överlägsna upplägg...

//Tegrevan