Nekromanti KULT

Dewain

Veteran
Måste säga att det var det första rollspel som jag spelade i kampanje form. Jag älskade det, men tyvärr så hade min SL lite blandade känslor för detta rollspel. Så det ligger på is just nu och lär göra det ett tag fram över (typ10-15 år) suck...

Men mest av allt så älskade jag min karaktär hon var mer än farlig och hon var min första egenhändigt skapade karaktär. Plockar fram henne då och då för att damma av henne.

malmkvist

Warrior
Vilket jag tycker är mycket skumt också. Jag vet inte hur mångs diskussioner vi haft om detta, men tyvärr så styrs vissa av en annorlunda moral (bara ivägen iofs) än oss övriga sataniskter och styckmördare. :gremsuck:

Alla antagonister i alla spel är lika elaka tycker jag. Dock är de busiga på olika sätt, och man får försöka hålla isär dem, men i grund och botten är de antagonister.

Targon

Hero
Om kottar och skräckrollspel (och dyl.) [lite OT]

Frågan är principiellt intressant, inte minst bland oss som sakteligen börjar fundera på att yngla av oss. Rollisprylar, Serier, Lovecraftböcker och skivor av Cradle of filth och liknande har förvandlat mitt hem till något som kanske inte liknar ett skräckkarbinett men som åtminstone har sådana tendenser. Frågan är, när den tiden kommer, om man kommer att blir tvungen att lägga ner sina Kult och Cthulhu-rollspel, Sandman-samlingen och diverse skumma metallplattor i en stor låda som man sedan låser in på vinden.

Minimoni

Homelander
Re: KULT [lite OT]

Hallå!

Jag låter alla mina rollspel och dess moduler liga framme väldigt synligt när jag tar hem flickor. När de väl är i mitt rum så brukar inte kvinnan i fråga springa ut bara för att jag gillar alver och annat fantasy relaterat.

Och I japan har man inte problemet med tex kult. Här skulle kult klassas som en barnbok då den inhemska japanska litteraturen är mer pervers än allt jag sett i Sverige.

Tzimisce

Rising

Vila i frid

När de väl är i mitt rum så brukar inte kvinnan i fråga springa ut bara för att jag gillar alver och annat fantasy relaterat.
Är du inte rädd för att deras blindhundar skall tugga på böckerna?

Hö hö.

Här skulle kult klassas som en barnbok då den inhemska japanska litteraturen är mer pervers än allt jag sett i Sverige.
Jag ifrågasätter starkt normalitetsperspektivet hos ett folk där kräkfetischer är tillräckligt många för att det skall spelas in spyaporr (vilket nästan slår scat i mina ögon) - men där man är så pryda att man måste pixellera alla könsorgan.

Krille

Super Moderator
KULT [mycket OT]

"Jag ifrågasätter starkt normalitetsperspektivet hos ett folk där kräkfetischer är tillräckligt många för att det skall spelas in spyaporr (vilket nästan slår scat i mina ögon) - men där man är så pryda att man måste pixellera alla könsorgan."

För det första, det finns hejjans många japaner. Jag brukar definiera mellanrummet mellan två japaner som en tredje japan. Det gör att antalet deltagare i fetischerna automagiskt blir såpass många att det blir en marknad.

För det andra, i och med att det finns en marknad så får andra upp ögonen för det, oftast i form av "uäh, fyfanvadäckligt!" och att alla laddar hem det för att se hur äckliga alla andra är och finna lite trygghet i sin egen normalitet. Lite som normala dokusåpor, faktiskt.

För det tredje så undrar jag inte om kräkporr och bukkake och allt annat äckligt jox är mer eller mindre resultatet av pixelliseringen. Helt enkelt, man får inte se något intressant, så då hittar man på något annat intressant, som till exempel olika varianter av biologiska ansiktspackningar.

Minimoni

Homelander

Jag ifrågasätter starkt normalitetsperspektivet hos ett folk där kräkfetischer är tillräckligt många för att det skall spelas in spyaporr (vilket nästan slår scat i mina ögon) - men där man är så pryda att man måste pixellera alla könsorgan.
Nu förstår du garanterat att de flesta japaner inte håller på med sådant. Dock håller jag med dig, det är fler pervon i Japan än i Europa.

Tzimisce

Minimoni

Homelander
Re: KULT [mycket OT]

För det första, det finns hejjans många japaner. Jag brukar definiera mellanrummet mellan två japaner som en tredje japan. Det gör att antalet deltagare i fetischerna automagiskt blir såpass många att det blir en marknad.
Så trodde jag också att det var innan jag bodde i Tokyo

För det andra, i och med att det finns en marknad så får andra upp ögonen för det, oftast i form av "uäh, fyfanvadäckligt!" och att alla laddar hem det för att se hur äckliga alla andra är och finna lite trygghet i sin egen normalitet. Lite som normala dokusåpor, faktiskt.
Kanske... Kan varken avfärda eller styrka.

För det tredje så undrar jag inte om kräkporr och bukkake och allt annat äckligt jox är mer eller mindre resultatet av pixelliseringen. Helt enkelt, man får inte se något intressant, så då hittar man på något annat intressant, som till exempel olika varianter av biologiska ansiktspackningar.
Den teroin stöder jag. Och med hjälp av årtionden av cencur så har japanerna utvecklats till ett perversare folk än tex svenskar.

Min största chock i Japan fick jag av att erotiska bilder på barn är helt lagliga att sälja och köpa. Hentai utbudet är gigantiskt och även inom hentai så utgör barnporr en stor procent.

När jag frågade mina japanska bekanta så svarade de flesta (även kvinnor) att hentai med barn som har samlag med äldre män är helt ok för det är ju bara tecknat. Barn som gör utvik är också helt ok eftersom samlag inte förekommr på bilden...

Även Japan har sina mörka sidor men jag älskar landet ändå.

Tzimisce