Nekromanti KULT

Galdermester

Warrior
Jeg tenkte prøve og starte en KULT gruppe og lurer derfor på om noen har noen gode tips?
Tenkte da først og fremst på husregler.
Jeg har lest en hel del her på forumet, men ikke funnet noe særlig..

Og så lurte jeg på om noen har noen tips til hvem eventyr som passer til å bruke som "introduksjonseventyr".
Jeg vil helst ha et som ikke avslører noe om KULT "verdenen", men som kanskje bare gir et lite hint av at alt ikke er som det "burde være". Altså ingen reiser til metropolis eller møter med nefaritter osv..

Svartsmurfen

Veteran
Tror inte att det finns något bra första spel till Kult.
Min första var en egen produktion. Har kvar den och tar emellanåt fram den för att fnissa lite :gremsmile:

Försök att hålla det så löst som möjligt men ha "plotten" väldigt tydligt uppskriven.
Det är mest för din egen del, det gör det hela enklare att improvicera runt.

Släng in litte udda saker i handlingen om det börjar bli för tradigt. Du behöver ju inte skicka dem till Stora Staden, men du kan ju alltid låta gränsen mellan de två värdarna suddas ut en smula.

Ha en massa elaka RP's redo om du behöver slänga in någonting lite snabbt (typ vanliga rånare eller liknande).
En personlig favorit är att ha ett dussin Borderliners redo på papper. De är tillräckligt skrämmande men ändå lätta nog för att nya spelare ska kunna klara av dem.

Låt även spelarna ha en extra RP som backup om det skulle gå åt helsike. Detta har dessutom den fina bieffekten att spelarna blir lite nojjigare eftersom det är underförstått att du inte drar dig för att ta död på dem :gremsmile:

Om någonting blir uppenbart tråkigt så annpassa efter behov.
Ett exempel:
Mitt första skott som "jag" avlossade mot mina rollpersoner (ca 2 minuter in i första spelet) satt klockrent i huvudet på huvudkaraktären. Jag ändrade dock detta till en miss, av förklarliga skäl.

Lycka till.