Nekromanti Kult

Buggeroff

Veteran
Visst är det så att Kult inte säljs/tillverkas längre? Körde det för ett par år sedan, sjukt kul rollspel. Men vart tog det vägen?
Någon som har koll?

"I'm a noob and im proud of it"

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Kult finns inte längre på svenska, men det finns en nyproducerad version på engelska (och franska tydligen) som kom för ett par år sedan.

/tobias

Buggeroff

Veteran
Aaah just det... har hört något om det. Min polare köpte det Engelska. Men kan tänka mig att endel som är lite yngre behöver en svensk version... Jag övergick ganska tidigt till engelska.. Men det var svårt ibland med översättningar och förståelse. Hmmm skulle det inte kunna gå att få igång Kult -svensk version- igen?

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Föga sannolikt...

...med tanke på att licensen ligger utomlands för tillfället och det är inte ekonomiskt försvarbart med en översättning.

Jake Steele

Warrior
Rättigheterna ägs av ett franskt bolag som heter 7th Circle (om jag inte missminner mig). Det är bara till att köpa upp dem.

A.

Dimfrost

Special Circumstances
Jag skulle tro att de inte äger rättigheterna utan bara har Kult på licens från Paradox, men helt säker är jag inte.

/Dimfrost

Storuggla

Champion
Wikipedia speaks!

The two first editions of the game are out of print, but the game has been licensed from its current owners, Paradox Entertainment, to the French company 7th Circle. These have printed a third edition, available in English and French.

Storuggla, and a donkey on the run

Sodivra

Champion
Re: Wikipedia speaks!

Tja, då kanske det dyker upp, med alla andra nytryck vi har. Har ni hört, förresten? Mutant Chronicles kommer tillbaka...

Men om man är för ung för engelska kult, är man inte för ung för kult överhuvudtaget då? :gremsmile:

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Mtp vilket kaos Kult skapade förra gången det släpptes på svenska så är det väl bara bra att språkbarriären låter folk komma upp i tonåren innan de börjar spela det.

Brynolf

Dum fan
Re: Wikipedia speaks!

7th circle, som gav ut tredje editionen av Kult, verkar ha sprungit och gömt sig någonstans. De har nämnt några gånger att börja sälja PDFer i stället för riktiga böcker, men det är mycket prat och lite verkstad. Eller snarare, lite prat och ännu mindre verkstad.

Skulle inte förvåna mig om de skulle vara villiga att sälja sin licens...