Nekromanti Kultdjur-gäjming hos dvärgar.

drakponken

Veteran
Rollpersonerna bor när stenens hjärta i den gamla staden.Det börjar med att Milisen lär känna undergörarna på krogen Hammaren och Stopet som drivs av mästersmeden och milismännens släkting Kholam Klan Roghan. Det utbryter ett barslagsmål och rollpersonerna får försvara sig, det var tydligen enstursk Ghor-dvärg som hävdade att de var de bästa smederna( ja lite inspiration själ jag/ tar jag emot). Efteråt erbjuder Khalom dem att extraarbeta i smedjan (är någon av rollpersonerna alkemist kommer han säkerligen få extra betalt). De hjälper honom fram till åttondagen då de går till mässa. Khalom är vapensmed ch smider främst Krell-zar och olika svärd. Hans syster Karlakh framställer järn och kan visa tillvägagånsättet om rollpersonerna är pålitliga.Efter det skickas de på uppdrag: 4vättar har rapporterats i en odlingsgång, de ska fångas levande så att de kan förhöras. Någon vecka senare har en kusin till dem fått problem med gruvbestar och behöver hjälp med dem. Sedan vaktar rollpersonerna portarna, undergörarna skapar skyddsbesvärjelser och predikar.

Fahnen_UBBT

Veteran
Nu minns jag inte vad det är men det finns någon förklaring till varför vissa varelser står i MiM och andrai BF. Tex Gorgoner är i MiM trots att de är minst lika intelligenta som människor (alla var en gång människor). Jag tror det har något med antal och levnadsförhållande att göra.

Fahnen_UBBT

Veteran
Aha, tjaa. Då hålls väl de som det där men det rimmar lite illa mot det som står i MiM enligt mig. Men visst, man skulle kunna hålla människor som husdjur om man ville så varför inte andra intelligenta djur?
Sen så är vrakherna i mitt mundana annorlunda, de är liksom inte bara random farliga monster utan har en egen agenda. :gremsmile:

Fienden

Hero
Heh.
Jag ser Vrakher som ytterst ointelligenta varelser,
och tiraker (kanske inte klipskast, men smarta nog) skulle nog enkelt kunna övertala dem till att bli slavar. ^^

Fahnen_UBBT

Veteran
Det är nog troligare att vrakhen äter tiraker och sedan går hem mätt och glad då. Varför jobba för maten när man kan bara äta upp den? Men jag kan, spontant, tro att du har en mera klassisk fantasysettning än vad jag har och då funkar världen annorlunda :gremsmile:.

Poseur

Swashbuckler
Jag ser Vrakher som ytterst ointelligenta varelser,
Oj!
Vill nästan säga att du har fel men det vore jo självgott.
Nej du har fel.
Vrakher är sjukt intelligenta och besitter väldigt skarpa instinkter och verkar ju dela en sorts Hive-mind.
Helt enkelt tänk 'Alien' ifrån filmerna med samma namn.
Har du inte sett dom, gå och se dom. Och få inspiration till Varkherna.

/poseur älskar att hans spelare hatar vrakher.

Fienden

Hero
Hive-mind gör dem inte nödvändigtvis intelligenta.
Vrakher har PSY 7, så... Inte världens klipskaste, som sagt.

Den intelligens som de besitter består mest av stridskapacitet, då det står att de är duktiga på att lägga sig i bakhåll, samt att de vet vilken fiende som de ska plocka först.

Men intelligenta... Njäeeeee.
Jag tror att jag håller på att Vrakherna är stridsgalna psykopatmyror, som tirakerna har lyckats kommunicera med och nu samarbetar med.
Anledningen att som du sade, "ta mat istället för att arbeta för mat" är p.g.a. att tirakerna i Kiaz är ganska många och har ganska så fina vapen.

Men det är ju bara mina tankar.
Alla kör ju deras egen stil.

//Kraetyz, stridsgalen psykopatmyra

Poseur

Swashbuckler
Haha ja man kan ju hoppas dom älskar oss.
Men förmodligen inte lika mycket som vi älskar dom.

/Poseur