Nekromanti Kunskap om Misslor?

Sauron90

Veteran
har någon mycket kunskap om Misslor eftersom det inte finns en missle bok så kan man knappt hitta ett skit om dom!

har någon en uppfatning om vilka yrken Misslor tar till? en ville vara en psycisk sjuk Dibuk präst Missla men där går gränsen!

vet någon föresten ett exact datum för när Missleboken kommer ut?

Sauron90

Veteran
Re: Tihi! Jag hann före Krille. *fniss* [länk]

härlig sida. förklarade mycket om Misslorna

Honken

Hero
Re: Tihi! Jag hann före Krille. *fniss* [länk]

härlig sida. förklarade mycket om Misslorna

Tja, det är väl direkt från källan också, så Misslorna är en av Krilles skapelser i Eon.

/Honken

Dracohoribilis

Warrior
Hur fungerar misslan i strid?

MMm verkligen intressanta varelser dessa misslor!
Men hur fungerar en missla i Strid, känns som att det är en bra information att ta del utav!

Krille

Super Moderator
Ungefär som en tolvåring

"Men hur fungerar en missla i Strid, känns som att det är en bra information att ta del utav!"

Ungefär som en tolvåring, det vill säga rätt uselt fram till Kalasjnikovens uppfinnande. Så en missla får bör lämpligen hitta på något annat, exempelvis kasta stenar på fienden, fälla fienden med rep, hälla ut såpvatten på golvet, eller bara skrika i panik. Det sistnämnda är en stående favorit hos misslesläktet.

Sen finns det knasiga undantag som Smultron, Yoda och en del andra berömda misslor, men de är som sagt var undantag. En del av dem har inte ens i Eon att göra.

Sauron90

Veteran
Re: Hur fungerar misslan i strid?

ja ingestans står det om dom i strid! men vad jag förståt så är Misslor ett extremt fredligt folk som vill sjunga och dansa och ha fred och lungt

jag tycker Misslor är ideala vi mäniskor kan lära oss mycket av dom!!

Dracohoribilis

Warrior
Jaha det jag menade var...

Hmm som en tolvåring? Dessa kan vara farliga vet jag.
Det jag tänkte mer på är hur ser de på en strid.
Hur går det tillväga lust att gå in lite på det
tex.
Misslan Änglalik ser sin vän Snuffviva bli förnedrad av en stor Tirak, Med en krokig dolk skrikar han åt henne så hennes tårar sprutar likt vattnet som slår mot en sten från ett vattenfall. Misslan änglalik har nu ett val, ska hon plocka upp det stora svärdet som ligger lutat mot en sten (tirakkrok) eller ska hon hoppa på Tiraken och bita honom i tån eller ska hon bli rosenrasande hämta en kvist från en rosen buske och slå på tiraken med?
Dvs. Hur fungerar deras intellekt hur bär de sig åt, en missla med ett hårt förflutet kan de få för sig att muddra upp sig i en plåt rustning lans och ramma en tirak i magen och sedan göra klart jobbet genom att sticka ned dem? är det möjligt att de bär vapen eller förstår de inte hur de ska gå tillväga med sådana hemskheter? '

Om vi nu säger att hon får plocka upp svärdet vad händer sen, går de in i striden använder sig av spelarens alla finesser med kraftfulla slag coola undanmanöver?

Om du har en stund över svara gärna är bra info för mig åtminstonde, vore skönt att ha en mer insikt över deras mentalitet i strid. :gremsmile:

Krille

Super Moderator
Re: Jaha det jag menade var...

Liksom, misslor är stora som tolvåringar. De har samma fysiska kapacitet som tolvåringar. De kommer aldrig att bli tuffare än tolvåringar. De har lärt sig den hårda vägen att de får storspö om de ens försöker göra något våldsamt. Så de bryr sig i allmänhet inte om att ens försöka lära sig att slåss.

Så deras mentalitet i strid är i 99% av fallen så kommer Änglalik att imitera fontän precis som Snuffviva, i 0,9% av fallen så kommer hon att hota med sin kompis kraggbarbaren, och i 0,1% av fallen så biter hon tiraken i tån.

Det är inte så att misslor inte förstår vad vapen är bra för. De förstår bara inte varför de ska behöva använda dem, då människor och andra långlingar är så oerhört mycket bättre. En kalasjnikov skulle utjämna skillnaden, men eftersom sådana inte finns så har långlingar ett muskel- och räckviddsöverläge som misslor har svårt att bräda. En människa med ett givet svärd har ett 30 cm långt gap där människan kan smiska vilken missla som helst med samma sorts svärd, utan att misslan kan göra ett jota tillbaka, på grund av att människan är längre än misslan. Därtill så har människan mer muskler och mer massa, så en schysst sving leder titt som tätt till att misslan flyger ett par meter.

Sammantaget, misslor har urusla grundförutsättningar för att bli fighters. De är dock inte dumma, så de vet att de har urusla grundförutsättningar för att bli fighters. Så de låter helt enkelt bli. En missla som tar till vapen är oftast helt enkelt psykopatisk eller desperat.

Dracohoribilis

Warrior
Intressant

hehe gillar Misslorna, Så om man har en hel spelgrupp av misslor så är det nästan kört från början ifall det går ut på att döda den store stygge demonen och rädda världen från mörkret? :gremsmile:
eller lockar de med roliga svampar som helt enkelt får demonen att bli lika rolig och förtjust att i förödelsen råkar han skapa blommor istället :gremsmile:

Nej vette tusan men jag tror Misslor har blivit en liten favorit, om jag inte misstar mig har jag ett smått liknelse med typ Zelda? om man inte tar med vapen dock

Hur fungerar det isåfall med avståndsvapen dvs, skulle en missla kunna använda en Bola? eller skulle en bola resultera i springa för livet då arga tiraken vill veta vartifrån stenen som gjorde bulan i huvudet kom ifrån.

samt om en missla kom över en cineramozin, skulle han vilja lära sig den? han skulle ju bli byns fighter med en sådan i sina ägor

och sist men inte minst, vad värdesätter Misslor för något mer än namn? Dvs vad skulle misslan gärna bjuda bort sin dyra kungakrona i guld han fann mot?

Som dvärgar har alltid haft ögon för ädelmetaller och juveler.
alla har ju sin lila fetish i vad de vill ha för krums i kistan hemma!

Så vad är det misslan vill åt? Bär? frukt? vita stenar? fjädrar?

Krille

Super Moderator
Kalasjnikov!

"Hur fungerar det isåfall med avståndsvapen dvs, skulle en missla kunna använda en Bola?"

Klart att misslan skulle kunna använda den, men ju mer styrka som krävs desto sämre är misslan på att använda dem. Det vill säga, en Kalasjnikov vore jättebra vapenval för misslor. Och även bolas kräver muskler: all energi som ska skada fienden måste komma nånstans ifrån, och så länge som kalasjnikoven inte är uppfunnen så måste den komma från muskler. Och sådana har misslor inte så mycket av.

"och sist men inte minst, vad värdesätter Misslor för något mer än namn?"

Familj, nära, kära, god mat, PARTY!!!, musik, öl, PARTY!!! Varför göra livet mer komplicerat än vad det är?

Dracohoribilis

Warrior
Kalasjnikov ala Bola

David vs Goliat???
Missla vs Långling?
ja de säger sig självt :gremsmile:
En bola kräver inte alls muskelkraft utan bolan är ju byggt för att man kan snurra den och genom hastighet av snuren få iväg den med sådan kraft att det blir en bra skada! ??

ja men misslan måste väl ha något de gillar att samla på tex?
eller är det något helt personligt, som du sa de e ju smarta men vad skulle de "smarta" misslorna göra om de kom över en gammal piratskatt?

samt hur var det med min cineramozin nu då? hehe

Krille

Super Moderator
Re: Kalasjnikov ala Bola

"En bola kräver inte alls muskelkraft utan bolan är ju byggt för att man kan snurra den och genom hastighet av snuren få iväg den med sådan kraft att det blir en bra skada! ??"

Du kan inte få in mer kraft i den än vad som finns i armarna. Lagen om energins oförstörbarhet, liksom.

"ja men misslan måste väl ha något de gillar att samla på tex? eller är det något helt personligt, som du sa de e ju smarta"

Tja, misslor är inte stereotypa grottvikingar eller skogsninjor. De tänker själva. De väljer minsann själva vad de vill samla på.

"men vad skulle de "smarta" misslorna göra om de kom över en gammal piratskatt?"

Plötsligt kommer jag att tänka på ett avsnitt med smurfarna. Uppfinnarsmurf har just uppfunnit en fantastisk maskin. Man häller i en stor säck nötter i den, drar i spaken, och maskinen rasslar och stånkar och spottar ur sig ett guldmynt. "Otroligt", säger Gammelsmurf, "men vad ska du med guldmyntet till?"

"Jag ska köpa en stor säck nötter!" säger Uppfinnarsmurf entusiastiskt.

Sensmoral: slit inte ut dig i onödan. Det finns enklare sätt att lösa problemet på.

"samt hur var det med min cineramozin nu då?"

Det är en ny sån där Neo-pryl, så jag säger som misslorna: tôcket trams!

Dracohoribilis

Warrior
Like what I hear

hehe ja du, min fundering nu då?
Ja din smurf teori var ju intressant och ganska go faktiskt.
skulle vara riktigt roligt att spela sin missla så riktigt!

däremot, det här med Bolan, Bara för att du är starkare kommer du ju inte göra så himla stor skillnad med en bola, deös är det finess och det som gör kraften är ju hur snabbt den snurrar, kraften kommer ju isåfall på längden och hastigheten av cirkel rörelsen, dvs rör det sig i 1000km/h i en cirkel stor som en fotbollsplan går det ju givetvis iväg som ett skott men som sagt en bola är ju inte så stor, så det borde inte vara en markant skillnad mellan ett bola skott av en missla eller från en kraggbarbar?

Wilmer

Hero
Like what you think

Det handlar om acceleration.
Om misslan och kraggbarbaren (med varsin bola) befann sig i vacuum och snurrade bolan runt runt skulle båda kunna få en fruktansvärd snurr på den. Men i Mundana lever både misslor och kraggbarbarer på botten av en ocean av luft. Luftmotståndet bromsar bolan hela tiden. Testa själv att snurra en bola och sedan sluta tvärt. Visst tappar den fart fort?
Eftersom den starke har mer muskelkraft kan han accelerera bolan snabbare än misslan och därmet bekämpa luftmotståndet effektivare.

Om du nödvändigtvis måste ha en våldsam missla beväpna den med ett armborst som går att spänna med en vev.

Eller låt den ha en dolk, det behövs inte mycket muskler för att mörda någon som sover.

Dracohoribilis

Warrior
Re: Like what you think

jahaja där ser man,
Nej vi misslor är inte våldsamma av oss jag säger som krille skulle sagt, vi inväntar evolutionen dvs när kalajsnikoven blir uppfunnen! :gremwink:

Big Marco

Läskig
Re: Kalasjnikov!

Om vi nu ändå har en missle-individ som vill försvara sig själv och som är villig att inbegripa sig själv i strid, hur skulle det i så fall på ett vettigt sätt se ut?

Själv tror jag på ett kortare spjut - det är inte jättetungt och det ger misslan en del av den räckvidd hon/han saknar. Spjutet är förhållandevis flexibelt och kräver inte så hög styrka att använda. Frågan jag är mer osäker på är om de skulle bära rustning överhuvudtaget?

Eller menar du att misslor saknar känslor som vrede, aggressivitet, hämnd och hat? Blir berusade misslor aggressiva?

Jag förstår helt och fullt att den generella bilden av misslor är som den är, men samtidigt kan alltid individualitet och/eller omständigheter göra så att det krävs att man tar till vapen - annars kanske man dör. Och misslor gillar väl inte att dö heller?

Syeth-hd

Warrior
Re: Ungefär som en tolvåring

det fanns en mästare i någon stridskonst.
när han var 13 så vann han sin första duell. så en tränad missla kan nog klara sig.

Dracohoribilis

Warrior
Misslamästaren från kraggbergen

Vore ballt att...
Känner ni inte till den lilla missla mästaren från kraggbergen?
Det sägs att en missla vid namn snötoffla hittade en frisk bergskälla med klart vatten, men det var något mystiskt med det hela. I källen doldes en kunskap, en kunskap om att bevara fredan med kroppslig kontakt, och HI YA så blev Judo Misslan till ^_^