Nekromanti Kuriosa: nu får ni allt ta i för att komma ikapp

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Efter ett inlägg på www.rollspel.nu-forumet insåg jag att det finns lite info om varje forum. Så jag kollade vilka som är de mesta postarna på det här forumet!

Här kommer listan:

Top 10 Posters in Dungeons & Dragons
1. Magnus Seter 584
2. König 559
3. Oldtimer 555
4. Staffan 487
5. Caen Ka-sun-dor 452
6. Quan'talis 450
7. chrull 441
8. DanielSchenström
317
9. Vindhand 255
10. Tamshan 254

Är faktiskt förvånad att jag har flest, trodde det skulle vara Oldtimer, eller Staffan, eller chrull. Jaja, ni andra får väl ta och skärpa er lite. :gremgrin:

M.

Johan K

Gammal & dryg
Kul fakta !

Finns det mer sådan info om de andra forumena ?

/ Johan K, gillar siffror & statestik..

chrull

Stockholm Kartell
Re: Kul fakta !

vi administratörer kan faktiskt kolla antal ord (eller om det var tecken) en användare har per inlägg.
då kan man se (exempel jag hittar på...) att JohanK har i snitt 1000 tecken per inlägg medans Magnus Seter bara har 100. Slutsatsen skulle då bli att JohanK skriver mer innehållsrika inlägg än MAgnus, och att JohanKs antal inlägg bör multipliceras med 10 jämfört med Magnus om man ska jämföra deras aktivitet.

men per forum vet jag inte. Jag vet faktiskt inte ens hur MAgnus fick fram de där uppgifterna

chrull- som å andra sidan är en aning alkoholpåverkad och ber om förståelse för stavfel :gremsmile:

Johan K

Gammal & dryg

Se där ja !
Sån här fakata är ju alltid skoj. :gremsmirk:

Rising

Vila i frid

"vi administratörer kan faktiskt kolla antal ord (eller om det var tecken) en användare har per inlägg"

Uj uj uj... Jag misstänker att mitt svammel-index är bland de högsta...

Vad jag inte kan förstå är hur ni hinner med att moderera forumet med sådana där lattjo statistikfunktioner till hands. Jag skulle mest sitta och göra en massa nördiga listor om jag hade sådana där möjligheter. Ändå så ser man er nästan aldrig utföra administrationsarbete när man spionerar på er med "vilka är inloggade"-funktionen.

Är det krångliga, svåranvända funktioner eller har ni helt enkelt inte intresse av att statistiknörda stup i kvarten?

/Rising
som har en råtta i byxan just nu. Hi hii hi hi, det kittlas!

Oldtimer

Slava Ukraini!
Jaja, ni andra får väl ta och skärpa er lite.

Nu har du ju faktiskt varit reggad på forumet mer än dubbelt så länge som jag, så även om jag ligger lite efter, tycker jag att trenden verkar lovande... :gremcool:

/Mikael

chrull

Stockholm Kartell

just den här funktionen var man tvungen att använda en kod för att få fram. alltså någon såndär knepig-programmerar/databs grej, där man var tvungen att byta ut användarnamnet för hand.
Hade jag kunnat få upp en lista på det 100 med flest antal tecken per inlägg hade det varit lite lättare, men nu måste man ju kolla ALLA användare för att vara säker. och det finns säkert någon jävel som skrivit ett inlägg med 1000 tecken som leder...

jag har för mig att runt 400-600 tecken/inlägg är det normala.

Men jag tror du ligger ganska högt, imorgon när jag är nykter ska jag leta fram dina värden :gremsmile:

det jag glömde:
vi moderatorer och administratörer här är faktiskt så glada att vi ägnar mer tid åt att läsa och skriva VANLIGA inlägg än åt admin-arbete. Så bra användare har vi. Vi är mycket lyckliga för detta, men ibland behövs det uppmuntrat för det arbetet vi faktiskt gör, det mesta av det är osynligt dock, vilket gör det ännu svårare att få respons för...

chrull

Troberg

Sinister eater

jag har för mig att runt 400-600 tecken/inlägg är det normala.
Det här är inte riktigt hela sanningen, det blir lite snedvridet för sådana latmaskar som jag som citerar nästan lika mycket som de skriver.

chrull

Stockholm Kartell

Jo, sen minns jag inte hur det är med signaturer heller. Om de räknas med så får många bonusar på 50-100 tecken per inlägg...

chrull - nyktrare

Sodivra

Champion
..och du har gått om mig i tecken.. din jävel.. [NT]

Arvidos, vet hur man skriver långa rubriker också.
MWAHAHAHA!

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Attans

att JohanK har i snitt 1000 tecken per inlägg medans Magnus Seter bara har 100. Slutsatsen skulle då bli att JohanK skriver mer innehållsrika inlägg än MAgnus, och att JohanKs antal inlägg bör multipliceras med 10 jämfört med Magnus om man ska jämföra deras aktivitet.
Schhh! Tyst! Släpp admin-funktionen och sträck händerna över huvet!

Hmmm... jag måste ju i alla fall vara den som skriver flest "..."? Hur man nu skulle kunna kolla det? :gremgrin:

M.

chrull

Stockholm Kartell
Re: Attans

jag tror jag kan tävla i antal ... faktiskt... :gremlaugh:

Jag tolkar det dock som ett bevis på intelligens. Man vet hur man snabbt klickar fram tre punkter. Det kan man inte vara dum för...

:gremgrin:

chrull

anth

Vetefan

Om jag inte missminner mig:
Om jag går in och ändrar min signatur så ändras den väl i mina gamla inlägg också?
mao, signaturen är inte en del av inlägget, utan en del av min profil.

Johan K

Gammal & dryg
=) !!

HeHe !! :gremgrin:
Det är väll bara att komma igen, det är säkerligen snappt gjort !!

Johan K

Gammal & dryg

Mmm !
det är ju en heldel.. Fast det är ju inte alltid man klämmer ut sig så många..

Johan K

Gammal & dryg
Jepp, signaturen ändras...

Jomenvisst så ändras signaturen. Kollade lite på några gammla inlägg från min sida & de hade ändrats.