Nekromanti [Kutulu] Anydicehjälp

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Joined
28 Dec 2002
Messages
36,389
Location
Rissne
Anydice är ett fantastiskt verktyg men jag är inte lika fantastisk, och därför glömmer jag bort hur man gör saker mellan gångerna. Och är inte tillräckligt smart / tålmodig för att lösa det jag vill lösa.

Okej, jag har den här koden just nu:

Code:
loop X over {1..4}{
 loop Y over {1..4}{
  output [count {4..6} in Xd6] > [count {4..6} in Yd6] named "Vinst [X] vs [Y]"
  output [count {4..6} in Xd6] = [count {4..6} in Yd6] named "Oavgjort [X] vs [Y]"
  output [count {4..6} in Xd6] < [count {4..6} in Yd6] named "Förlust [X] vs [Y]"
 }
}
Tanken är att den ska gå igenom alla möjliga konfliktslag i Kutulu och berätta sannolikheten för olika resultat.

Koden... funkar, men ger oerhört osmidigt och svårläst resultat. Jag får typ:



Och så vidare.

Jag skulle vilja att resultaten var lite mer ihopklumpade, så att varje rubrik t.ex. var "1 vs 1" och sedan stod det på tre rader:
Vinst: 25%
Oavgjort: 50%
Förlust: 25%

Är det begripligt?

Låter det sig göras?
 

Attachments

Top