Anydice är ett fantastiskt verktyg men jag är inte lika fantastisk, och därför glömmer jag bort hur man gör saker mellan gångerna. Och är inte tillräckligt smart / tålmodig för att lösa det jag vill lösa.
Okej, jag har den här koden just nu:
Tanken är att den ska gå igenom alla möjliga konfliktslag i Kutulu och berätta sannolikheten för olika resultat.
Koden... funkar, men ger oerhört osmidigt och svårläst resultat. Jag får typ:
Och så vidare.
Jag skulle vilja att resultaten var lite mer ihopklumpade, så att varje rubrik t.ex. var "1 vs 1" och sedan stod det på tre rader:
Vinst: 25%
Oavgjort: 50%
Förlust: 25%
Är det begripligt?
Låter det sig göras?
Okej, jag har den här koden just nu:
Code:
loop X over {1..4}{
loop Y over {1..4}{
output [count {4..6} in Xd6] > [count {4..6} in Yd6] named "Vinst [X] vs [Y]"
output [count {4..6} in Xd6] = [count {4..6} in Yd6] named "Oavgjort [X] vs [Y]"
output [count {4..6} in Xd6] < [count {4..6} in Yd6] named "Förlust [X] vs [Y]"
}
}
Koden... funkar, men ger oerhört osmidigt och svårläst resultat. Jag får typ:
Och så vidare.
Jag skulle vilja att resultaten var lite mer ihopklumpade, så att varje rubrik t.ex. var "1 vs 1" och sedan stod det på tre rader:
Vinst: 25%
Oavgjort: 50%
Förlust: 25%
Är det begripligt?
Låter det sig göras?
Attachments
-
9.7 KB Views: 1