[Kutulu] Korrläsare sökes till Scenarioskrivar-guiden

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,995
Location
Rissne
Efter en alldeles för lång inkuberingsperiod har jag nu fått ihop ett utkast till Handbok i scenarioskrivande, till Kutulu. Det är exakt vad det låter – Allt jag vet och tänkt om att skriva, förbereda och i nån mån spelleda scenarier till mysterielösningsfokuserade spel, formulerat med Kutulueskt (eller kutulskt?) fokus.

Så nu söker jag en korrläsare. Jag vill ju som vanligt gärna åtminstone ha en vända sådana.

Ingen monetär ersättnings utgår, men man få sitt namn i en bok som ges ut i Sverige (PDF, Print-on-demand via Publit) och med väldigt stor sannolikhet också i Japan och det kanske kan vara något? Om man har något eget man vill att jag läser så ställer jag såklart också upp, så gott jag förmår. Tjänster och gentjänster och allt det där.

Totalt rör det sig om c:a 41 sidor och 13620 ord, men man behöver såklart inte läsa precis allting om man inte ids.

Jag skulle vilja påbörja layout nånstans i början av oktober, så helst skulle jag vilja ha in kommentarer inom tre veckor ungefär. Om det går. Om du vill hjälpa till men behöver mer tid, ge mig ett förslag på förskjuten deadline så kan vi säkert komma överens!

Skriv en rad här eller skicka PM vid intresse, så langar jag en google drive-mapp med dokumenten.

(Arbetet med andra utgåvan av grundboken fortgår, don't you worry! Om du får mersmak efter att läsa handboken, eller bara är mer nyfiken på nya utgåvan av grundboken än på den, så kan jag såklart ge tilltråde även till de dokumenten. Jag har inte hunnit layouta den ännu pga varit upptagen med Handboken och med Luna City Blues…)
 
Top