Nekromanti [Kutulu] Korrläsare sökes!

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Kutulu, mitt regelsystem för lovecraftskt rollspelande, är klart för korrläsning! Kutulu är alltså tänkt som en ersättare för BRP/Gumshoe för oss som gillar enkla, minimalistiska system med fokus på inlevelse och mysterielösande.

Så: Jag söker nu korrläsare av alla slag. Det som krävs av dig som är intresserad är i princip att du har ett googlekonto, eftersom jag vill se vem som skrivit vad och arbetet görs via Google Docs. Ett annat alternativ är såklart att du laddar ner alla dokumenten som wordfiler, kommenterar, skickar till mig på mailen men då ser du ju inte vad andra kommenterat, etc.

Jag kommer att vilja ha all form av feedback och korr, till exempel:
  • Stavfel, syftningsfel, konstiga böjningar.
  • Otydliga passager.
  • Stilbrott; texten ska ju vara lite "stel och gammelmodig", så om jag skrivit för modernt vill jag veta det.
  • Förslag på omstuvning av innehållet.
  • Inkonsekvens i namngivning.
Sidhänvisningar och numrering av figurer och sådant sköter jag i efterhand, så alla hänvisningar till "s. XX" kan man bortse från.

Det är just nu 30 sidor, 10916 ord. Och jag uppskattar alla kommentarer, även om du inte orkar igenom hela.

Jag vill gärna ha in kommentarer så snart det går, men om jag ska sätta en deadline så kan den väl vara den första augusti.

Belöningen är att alla som kommenterar dokumentet med korr eller förslag kommer att få sina namn i boken. Evig ära och berömmelse, således.

Intresserad? Skicka ett privatmeddelande eller svara på den här posten. Eller maila krank23 kanelbulle gmail punkt com.

krank

Ni har PM! Ser fram emot att läsa era kommentarer.

Kaligula

Veteran
Hej jag korrläser gärna. De flesta vet redan vem jag är. Caligula, världens mest kända SL med över 110.000 följare på Wizards forum i USA.

Vår spelgrupp idag innehåller bla. kända namn som Tomas Arfert, Michael Patocka, Christer Bermar och Mats Georgson.

Vi kör Call of Cthulhu och Symbaroum.

I sommar kommer vi ha gästspel från bla. Erik Granström och Svavelvinter, och vi hoppas även på Riot Minds och Fria Ligan (väntar på svar).

Game on!

Caligula ????

Lukas

Mannen i Gult
Nu har jag inte Caligulas kändhet, men jag vill ändå hjälpa till.

Sådär hit Me up

Krille

Super Moderator
Kaligula;n183865 said:
Hej jag korrläser gärna. De flesta vet redan vem jag är. Caligula, världens mest kända SL med över 110.000 följare på Wizards forum i USA.
Moderering:

Hej, Caligula! Du är dessutom permbannad från rollspel.nu. Och sockpuppet-konton är inte tillåtna.

gizmo

temporary sunshine
Jag borde ha lite tid i Juli. Om det är relevant då, du vet var du hittar mig.

krank

gizmo;n183895 said:
Jag borde ha lite tid i Juli. Om det är relevant då, du vet var du hittar mig.
Lysande! Då sätter jag deadline för korrläsarna i slutet av Juni istället, så får du en hyfsat bearbetad text i Juli!