Nekromanti Kvällsdrycker?

Ram

Skev
Jag har fått lite problem här...Jag har pga.diverse magbesvär bestämt mig för att efter nära 35 år sluta dricka mjölk (Oboy) till kvällsmackan.

Frågan är vad tusan jag skall dricka i stället? Om jag dricker kaffe eller te så ligger jag i princip ofelbart och snurrar fram till lång efter midnatt och juice och saft tycker jag är för sött. Kolsyrade drycker upprör buken på liknande sätt som mjölken gör. Whiskey är gott och man sover bra på det, men det skär sig med leverpastejen... :gremgrin:

Någon som har några bra tips?

Genesis

Ni dés ni maître
Om jag dricker kaffe eller te så ligger jag i princip ofelbart och snurrar fram till lång efter midnatt (...)
Men det lär väl bara gälla svart te? Grönt te är ju nästintill koffeinfritt, och rooibos-te innehåller inget koffein alls. Dessutom är grönt och rooibos-te hur nyttigt som helst. Och gott.

solvebring

Superhero
Hade tänkt att föreslå te, men även det gav dig ju problem så...
Vanligt isvatten smaksatt med olika slags fruktklyftor?
Det är underbart när man är törstig, eller varför inte Lättdryck, vilket smakar lite juiceaktigt, fast mer bara smaken av vatten och frukt. Det är inte sött på samma sätt, mer som svag saft, och innehåller inte alla jävla starka och äckliga ämnen som gömmer sig i juice vilket ju då direkt pajar magen... Då är Lättdryck ett bra alternativ.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Pressa egen juice av färska apelsiner så blir det mindre sött.

/tobias, har väldigt lite att göra på jobbet på fredagseftermiddagarna...

Storuggla

Champion
Jag säger rooibos-te jag med. Men se upp så att du inte får något skumt te där de blandat in vanligt te, utan du ska ha rent rooibos. Inget koffein, gott om antioxidanter och andra nyttigheter.

Storuggla, otherwise grogg is good

Johan K

Gammal & dryg
Jag skulle ssäga vanligt hederligt kranvatten, men t. wex nån citronskiva i. Det är enkelt & faktsitk riktigt gott på kvällen, så slipper man magbesvär & sådant..

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Soja-baserad chokladdryck? Kyler man den rejält så är den faktiskt inte så vidrig.

Ram

Skev
Tackar för tipsen, allihopa. Jag skall absolut testa rooibos-te snarast möjligt. Vatten är ok och så, men en liten droppe smaklöst... :gremgrin:

Wilper, jag kan nog inte hålla med, oberoende av kylningsgrad så smakar sojabaserad chokladdryck vidrigt... Smakar lite som att ta en bit choklad, en klunk vatten och sedan ut och slicka på undersidan av gräsklipparen... :gremgrin:

Sölvebring, har du någon smak att rekommendera månne?

Sodivra

Champion
Ah, själv gjorde jag misstaget att dricka grönt te på kvällen. Jag fick inte en blund i ögonen, så är man känslig så skulle jag avråda även från det. :gremtongue:

Däremot så finns det ju kamomillte som är sövande, och jag testade ett YogiTea som smakade chai, men som faktiskt inte var te och därmed koffeinfritt. Rekommenderas! (Om jag bara kan hitta rätt märke...)

Slutligen så kan man ju alltid dricka JOKK Bärdryck! Manligt! Gott! Kallt!

Genesis

Ni dés ni maître
Kamomillte funkar. Jag gillar Friggs kvällste. Alla örtteer funkar ju; de är ju koffeinfria.

//Genesis, köpte hem lakritste för inte så länge sedan, och känner sig nu som Indiana Jöns. Tyvärr var det ganska äckligt.

Rickard

Urverk speldesign
Grönt te är ju nästintill koffeinfritt, och rooibos-te innehåller inget koffein alls.
Örtteer innehåller inte heller koffein (eller tein, som är i princip samma sak). Om man spanar in Liptons pyramidteer, så finns Tahiti som smakar vanilj och ananas. När jag sålde teerna, så var det den klara favoriten bland alla sorter som jag presenterade. Det är dock ovanligt att just det örtteet finns i mindre butiker. Morocco är också ett örtte, men smakar mint och jag vet inte om den finns kvar. Få gillade den sorten. Däremot gott om man blandade i O'boy, för det blev som att dricka After Eight. Vill man grogga på något te, så ta två påsar Tahiti i ett halvt glas och värm i mikron i 1,5 minuter och släng i resten sprit.

/Han som tröttnade på att inte "kunna svara" om det gick att grogga på något av teerna

Ymir

Liten kantbaron
Ayran.

Det gör underverk för magen, och är gott som faen dessutom. Och gör sig bra med -allt-. Plus att det är den bästa bakfyllekuren im der welt.

- Ymir, rekommenderar

Genesis

Ni dés ni maître
Tein är det löjligaste hittepåordet som finns, och Liptons pyramidteer är en fjantig marknadsföringsploj.

Ledsen, men jag var tvungen att säga det. Tegrogg har jag faktiskt aldrig provat; får ge det en chans någon ensam lördagskväll :gremsmile:.

Eksem

Champion
Seconded

Enda problemet jag kan tänka mig att om mjölk ger problem är det inte omöjligt att yoghurt gör det också. Fast jag vet inget om sånt.

Rickard

Urverk speldesign
...och Liptons pyramidteer är en fjantig marknadsföringsploj.
Jag tycker att det smakar mer, men det är nog endast för att det luktar mycket mer om pyramidte än vanligt te och inte för att "bladen har mer utrymme för att veckla ut sig" som jag sade när jag <del>lurade på</del> sålde in te.

/Han, vars främsta målgrupp var barn och punkare

Krille

Super Moderator
hittepåord

Tein är det löjligaste hittepåordet som finns
Personligen tycker jag att "supercalifragilisticexpialidocious" är löjligare, men det är jag det. När det gäller synonymer för ämnet koffein så tycker jag att "guaranin" slår "tein".

Genesis

Ni dés ni maître
Re: hittepåord

Personligen tycker jag att "supercalifragilisticexpialidocious" är löjligare, men det är jag det.
Det är ju hur coolt som helst, ju!

När det gäller synonymer för ämnet koffein så tycker jag att "guaranin" slår "tein".
Njae, jag tycker att tein är värre. Varför? Vet inte så noga. Kanske för att folk stup i kvarten försöker övertala mig om att det inte är samma sak som koffein, eller kanske för att det låter så utomordentligt fånigt. Guaranin låter mycket coolare.

Big Marco

Läskig
Om du tar en Risifrutti och späder den med ca hälften ljummet vatten så blir det hela en upplevelse i gommen.

Brior

Swordsman
Jag tog själv gärna en öl (visserligen inte starköl men ändå) så snart jag blev törstig mot kvällen men har mer och mer övergått till Japanskt grönt te. Kanske innehåller det mindre thein (=koffein) än vanligt te så att du kan somna på det? Pröva. Nyttigt också!