Nekromanti Kvinnofolk på rollspel.nu

King Kromm

Hero
Ibland sitter man i skolan och har tråkigt, ibland har man jätte tråkigt, och ibland kommer massa konstiga frågor upp i ens skalle. Just nu kom en sådan, och den lyder som följer:

Hur stor del av rollspel.nu´s forumsanvändare e kvinnor egentligen?

Jag menar, inte bara att en del av dem gömmer sig bakom konstiga nick så att man tror att dom är icke-kvinnor och sen när sanningen avslöjas så får man sig en chock(inga namn nämda), utan även dem med vanliga "tjej"-nick(vad det nu är) som man direkt begriper att dom onte är killar, men för att sluta svamla och grejjer, hur många kan det röra sim om? Och e det bara jag som tycker att andelen blivit större det senaste?

Troberg

Sinister eater
Hur stor del av rollspel.nu´s forumsanvändare e kvinnor egentligen?
Ganska liten. Jag kan inte säga exakt eftersom jag inte haft möjlighet att närmare undersöka om de som påstår sig vara kvinnor verkligen är det, men det är ganska få. En gissning är att det är en handfull aktiva, med ungefär lika många till som bara dyker upp ibland.

Troberg

Sinister eater
Så du tvivlar på att alla kvinnor verkligen är kvinnor?
Nej, var har du fått den iden från? Jag vill bara undersöka dem så att jag vet att det verkligen är så (bland annat). :gremgrin: Det är till och med så att ju mer osäker jag var i den frågan desto mindre benägen skulle jag vara att vilja undersöka... :gremshocked:

King Kromm

Hero
Det är till och med så att ju mer osäker jag var i den frågan desto mindre benägen skulle jag vara att vilja undersöka...
Delvis sant, och om det inte hade vart för din avatar, så ska du veta att du skulle lika gärna själv ha varit av de kvinnliga könet istället för det manliga, eftersom troberg är ett efternamn!(eller?) :gremgrin:

Netfeed

Swashbuckler
så ska du veta att du skulle lika gärna själv ha varit av de kvinnliga könet istället för det manliga, eftersom troberg är ett efternamn

men det låter inte så kvinnligt, skulle troberg varit en kvinna och haft samma nick så skulle jag ändå trott att det vart en man pga nicket nte låter kvnnligt
piece a cake

//Netfeed, som anser att Werthers orginal är som knark, beroende framkallande

Troberg

Sinister eater
troberg är ett efternamn
Japp. Det främsta av alla efternamn. Jag är dessutom den främste av alla Trobergar (i alla fall enligt Telia).

King Kromm

Hero
Varför är detta intressant?
Ingen anning, kanske för att jag hade rå-tråkigt i skolan och kom och tänka på att jag sett mycke mer kvinnliga forums andvändare det senaste än innan.

<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] Fast okej, jag erkänner, egentligen är jag bara jävligt överdesperat och har tänk att kartlägga alla av det andra könet.... </font></td></tr></table>

w176

Förlorad dotter
Jag menar, inte bara att en del av dem gömmer sig bakom konstiga nick så att man tror att dom är icke-kvinnor och sen när sanningen avslöjas så får man sig en chock(inga namn nämda)

Hmpf. det motsatta är rättvanligt också på forumet då det finns en massa manliga användare som tar "fantasynamn" som slutar på -a och sen finns det en hel detl som helt enkelt har feminina användarnamn (tex Kossan . Så det så.

/Elin kollar igenom alla misstänkta användarnamn

Rickard

Urverk speldesign
Länkar lite

"Hur stor del av rollspel.nu´s forumsanvändare e kvinnor egentligen?"
Ta en titt på denna tråd för att se några namn på kvinns här på forumet som räknas upp.. En intressant tråd i övrigt att läsa..

Hittade ett till inlägg där svaren på inlägget innehåller några kartlagda kvinnliga forummare..

Du är tillräckligt gammal (på forumet, då) för att ha läst dessa, fast du kanske inte har hängt här på www.rollspel.nu-forumet så länge? (löjligt namn - www.rollspel.nu-forumet. Alla forum är ju på www.rollspel.nu)

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som undrar när det ska dyka upp en "[color:\\"#FF9999\\"]Hon[/color]" på forumet *väntar*

Storuggla

Champion
"det motsatta är rättvanligt också på forumet då det finns en massa manliga användare som tar "fantasynamn" som slutar på -a"

....som "Storuggla"?

Storuggla, klär sig i klänning