Nekromanti kvinnor bättre

Har ni tänkt på att det är bättre (powergameing) att göra kvinnor? De är kortare och de väger mindre, har inga minus...särskilt tydligt är det med kvinnliga learam...de är ju MYCKET kortare än männen, ändå lika starka/tåliga....

"det är roligt att slå tärningar"

Helmgast
Det är inte bra att vara kort. Den som är 50 centimeter längre får -Ob1T6 på alla anfallsmanövrer mot kortisen. Stor risk för perfekt.
Dessutom behandlas kvinnor inte så bra i mänskliga kulturer förutom Momolan. Dvärgar är jämställda, alver och misslor vet jag ej, och tiraker lever i ett matriarkat.

// Slut.

Roblin

Warrior

Dvärgar är jämställda, alver och misslor vet jag ej, och tiraker lever i ett matriarkat.

Ojsan! Jag hade ingen aning om att det var de kvinnliga orcherna.. förlåt, tirakerna som härskade i/på Mundana.
Vad skall vi kalla det? Hone-power? =)

-roblin-

Watchman

Warrior
Borde det inte vara de mindre som skall ha lättare för att träffa dem större och de större som skall ha svårare att träffa dem mindre?

Det kan alltid bli värre, det kan alltid bli bättre.

Roblin

Warrior

Borde det inte vara de mindre som skall ha lättare för att träffa dem större och de större som skall ha svårare att träffa dem mindre?

Tänk dig själv, slåss inte du hellre mot en som är en halvmeter kotare än en som är en halvmeter längre? räckvidd, psyke, mm mm...

-roblin-

G

Guest

Guest
"Den som är 50 centimeter längre får -Ob1T6 på alla anfallsmanövrer mot kortisen."

... huurm... egentligen så står det i reglerna att den som står 50cm högre får det. så då får man inte plus om man är längre...

Mvh Wardrobeprogrammer

Vindhand

Myrmidon
Tänk dig själv, slåss inte du hellre mot en som är en halvmeter kotare än en som är en halvmeter längre? räckvidd, psyke, mm mm...

Det får mig att tänka på en annan fördel flickor kan ha. En ojämställd pojke som inte kan föreställa sig att en flicka skulle kunna utgöra något egentligt hot borde ju få definitiva avdrag när hon sedan visar sig vara skicklig.

Roblin

Warrior

Det får mig att tänka på en annan fördel flickor kan ha. En ojämställd pojke som inte kan föreställa sig att en flicka skulle kunna utgöra något egentligt hot borde ju få definitiva avdrag när hon sedan visar sig vara skicklig.

Med det resonemanget borde hon också få svårighetsökning, eftersom hon inte i sin tankevärld kan tänka sig att ställa sig upp mot en man, vilket verkar lite vrickat, så jag tyckte det föll på det.

-roblin-

Kitzune

Swashbuckler
<I>"eftersom hon inte i sin tankevärld kan tänka sig att ställa
sig upp mot en man, vilket verkar lite vrickat, så jag
tyckte det föll på det. "</I>

Kaxiga kvinnor är ju varje rollspel sprängfyllt av /images/icons/wink.gif

Men med den där logiken skulle man få avdrag för varje
färdighet om man är en fegis-personlighet, vilket skulle
vara svårt att omvandla till ett praktiskt system att
använda. I vissa kulturer skulle kanske kvinnor vägra att
sätta sig upp mot män (Riddar-mentalitet? Förtryck?), men
då rakt inte bland Svartbloden.

/Alexander Gyhlesten

"Vigvatten: Smidigt diväteoxid"

Helmgast
Regeltrix

Krille sa som jag, medan Marco sa som du, men det är fritt att tolka som man vill. Jag anser att storlek skall ge plus (inte i tärningsslag dock, men fattar la).<p> Men om man möter nån extremt stor, (troll), så får man -Ob1T6 för att trollet är så stort, medan trollet får -Ob1T6, för att man själv är minst 50cm kortare. Båda får det alltså lättare. Möter man däremot en tomte, så får man -Ob1T6 på grund av att tomten är kort, och +Ob1T6 för att tomten är liten.

// Slut.

Helmgast
Tag regeln om överraskning. Borde passa bra i en sådan situation. Eller att pojken helt enkelt tar emot flickans "lösa" slag, och därmed får skylla sig själv.

// Slut.

Vindhand

Myrmidon
Det var pojken i exemplet som var ojämställd, inte flickan. Om en flicka är skicklig på att slåss tycker jag det är implicit att hon kommit över ev. kulturella problem med att kvinnor slåss.

marcus02

Veteran
Låt oss leka med tanken att du är ett stort fläskberg och jag är smärt och smidig, men du är 2m lång och jag är 150cm lång..Vem tror du får + ??? Fläskberget eller den lille smärte killen? Tänk David och Goliat...

All hail the true ManOwarriors !

marcus02

Veteran
Re: Har du inte läst varken Tiraker eller Mundana?[nt]

avatarex du skickar in tomma inlägg bara för att stiga i "grad" eller hur?

All hail the true ManOwarriors !

Alvdräpe

Veteran
Ingen av er får några plus, men den som är smidig är antagligen bättre på att slåss än ett "fläskberg". Man har olika värden, inte olika svårighet.

Vi måste trygga existensen för vår mänskliga ras och framtiden för våra rundörade barn.