Re: kvinnor bättre? Knappast!
Eh...var har du slått dig? Någonstans verkar det vara, iallafall, då du uppenbarligen skippar alla former av logiskt tänkande för att endast basera ditt uttalande på diverse konstigheter i Eons regelsystem. Kvinnor ÄR oftast betydligt svagare än män, något som de flesta vettiga spelledare borde låta avspeglas i SLP:ernas värden (därmed inte sagt att undantag inte finnes), trots att Neogames av politiska skäl valt att inte ge olika attributmodifikationer pga kön. Detta är något jag tycker de gjorde väldigt klokt i, med tanke på vilka oerhörda krig sådana debatter tidigare orsakat här på forumen. Om sanningen är sådan att folk tolkar detta som att kvinnor generellt sett har lika mycket muskelmassa som män i Mundana så vill jag gå och gräva ned mig någonstans. Du tycks onekligen ha gjort det, iaf.
Vidare - det är en klar fördel att ha större kroppstyngd och utgångsenergi än motståndaren, något jag ofta klagat på att Eons regelsystem inte avspeglar (jag har därför lagt till attributet 'Grovhet' av och till). Vad har män generellt sett betydligt mer av än kvinnor? Jo, kroppstyngd (och utgångsenergi). Har du prövat att låta en normalstor man tackla en normalstor kvinna nån gång? Gör det, i annat fall, så förstår du vart jag vill komma.
Och så vidare till de rent kampanjvärldstekniska aspekterna. Tja, jag vet inte...men jag ser definitivt ingen powergäjjming i att spela kvinna i ett land där en sådan är omyndig tills hon överlevt tre äktenskap (Consaber), och ej heller i en förindustriell värld som är patriarkalisk i största allmänhet (Mundana). Lyckas du göra det...ja, då får du gärna förklara för mig hur du tänker.
- Ymir, som så gott som alltid spelar kvinna och har en känsla av att det här inlägget kommer starta forumkrig