Nekromanti kvinnor bättre

Re: Regeltrix (OT)

Du skrev lite fel och han ville rätta dig.

Du skrev att om man är 50cm kortare så får man -ob1t6 eller nått. Skit samma, det här var rätt onödigt så nu skriver jag OT.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

David skulle bli mos om han inte hade en slunga. Om han gått i närstrid mot goliat hade han haft massor av nackdelar. Ok, du är vig och har mer vapenfärdigheterna i grund och kan undvika lättare. Jag får -ob1t6 mot dig för att du har så mycket mindre räckvidd och dyl. Anledningarna till varför små smärta fiender hyllas när de dödar stora jättar är för att det är så förbannat svårt. Jag menar, ingen hyllar ju en 3 meter stor jätte för att han lyckats slå ihjäl en liten klenis eller hur?

Re: Har du inte läst varken Tiraker eller Mundana?[nt]

Du också isåfall. Du kunde skickat privat. Jag själv tycker om att smätta folk på näsan (bildligt talat dvs) och därför skriver jag detta./images/icons/wink.gif

marcus02

Veteran
Det jag menar är att den som är 3m lång som ska spöa på en missla (god forbid) lär ju få mer minus på att träffa eftersom det är en sådan storleksskillnad....Under förutsättning att det inte är en kille som är 3m lång och powergamead...Men det mest logiska är ju att den stora personen som får minus om som jag sa han inte är powergamead....Men det är ju grundegenskaperna som styr vem som får minus eller inte..

All hail the true ManOwarriors !<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by marcus02 on 2001-09-17 00:18.</EM></FONT></P>

marcus02

Veteran
Ja du Slémm you have a point..men glöm inte vem som är fienden på detta forum...ELD ! ATTACK! KROSSA!

"serialcrusher" alver är inte att leka med =)
<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by marcus02 on 2001-09-17 00:12.</EM></FONT></P>

Näe, det är nog rätt lätt att träffa en liten skräckslagen missla. Grejjen är den att om man är lite mer avanserad /images/icons/cool.gif så kör man med de olika undvikamanövrarna ex, ducka... Sedan, om misslan inte är en krigarmissla så kanske han går defensiv. Då är det rätt lätt att undvika. Hela saken går ut på att lusläsa alla regler så att man vet vad för möjligheter man kan välja. Misslan kan ju också välja försvarsmanövern högt...

Belgarth

Swordsman
Men tänk på då att om man är ca 50cm kortare borde ju höga anfall träffa som högst i bröstet.
för den korta kan ju omöjligt nå upp till den långes huvud utan svårighets ökning.

How do you prove that you exist? Maybe we don`t exist....

Re: Regeltrix (OT)

Vem är väck? Jag snackar om wardrobe eller nått, inte dig. Fast jag läste fel,jag hade nämligen bråttom tillbaka till "Alien återkomsten". Fortfarande OT...

Roblin

Warrior

Ingen av er får några plus, men den som är smidig är antagligen bättre på att slåss än ett "fläskberg". Man har olika värden, inte olika svårighet.

Och jag som så gärna hade velat ha ett plus av dig.
Den här diskussionen lämnade sin utgångspunkt;"längre folk har lättare att piska kortare"
Jag vet inte vad det var för en figur som började blanda in andra variabler; fetma, smidighet osv. men det är ganska irrelevant.
Fakta är att en kille på en och en halv meter med ganska stor sannorlikhet får pisk av sin elake vän på två meter. Kom nu ihåg att jag har skalat bort allt onödigt, som att de skulle ha olika grundegenskaper, vi måste utgå från att de är lika. Annars kan vi lägga ner diskussionen.

-roblin-

Roblin

Warrior

Men med den där logiken skulle man få avdrag för varje
färdighet om man är en fegis-personlighet

Jag menar ju det, man kan inte ha sådana regler... blir löjligt om du frågar mig

-roblin-

Roblin

Warrior
Orcherna.. fölåt, Tirakerna...

Nepp, men jag får väl göra det, även om när jag spelat har vi inte riktigt använt en orginalvärld. SL har nog ändrat lite i den.
Men de nya orcherna är ju rätt intressanta, dem får vi nog ta och läsa lite mer om.

-roblin-

Johan K

Gammal & dryg
Jodå !

Visst så har du rätt !

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>

Kitzune

Swashbuckler
<I>"Jag menar ju det, man kan inte ha sådana regler... blir
löjligt om du frågar mig"</I>

Aha, då förstår jag resonemanget.

/Alexander Gyhlesten

"Vigvatten: Smidigt diväteoxid"

Ymir

Liten kantbaron
Re: kvinnor bättre? Knappast!

Eh...var har du slått dig? Någonstans verkar det vara, iallafall, då du uppenbarligen skippar alla former av logiskt tänkande för att endast basera ditt uttalande på diverse konstigheter i Eons regelsystem. Kvinnor ÄR oftast betydligt svagare än män, något som de flesta vettiga spelledare borde låta avspeglas i SLP:ernas värden (därmed inte sagt att undantag inte finnes), trots att Neogames av politiska skäl valt att inte ge olika attributmodifikationer pga kön. Detta är något jag tycker de gjorde väldigt klokt i, med tanke på vilka oerhörda krig sådana debatter tidigare orsakat här på forumen. Om sanningen är sådan att folk tolkar detta som att kvinnor generellt sett har lika mycket muskelmassa som män i Mundana så vill jag gå och gräva ned mig någonstans. Du tycks onekligen ha gjort det, iaf.
Vidare - det är en klar fördel att ha större kroppstyngd och utgångsenergi än motståndaren, något jag ofta klagat på att Eons regelsystem inte avspeglar (jag har därför lagt till attributet 'Grovhet' av och till). Vad har män generellt sett betydligt mer av än kvinnor? Jo, kroppstyngd (och utgångsenergi). Har du prövat att låta en normalstor man tackla en normalstor kvinna nån gång? Gör det, i annat fall, så förstår du vart jag vill komma.

Och så vidare till de rent kampanjvärldstekniska aspekterna. Tja, jag vet inte...men jag ser definitivt ingen powergäjjming i att spela kvinna i ett land där en sådan är omyndig tills hon överlevt tre äktenskap (Consaber), och ej heller i en förindustriell värld som är patriarkalisk i största allmänhet (Mundana). Lyckas du göra det...ja, då får du gärna förklara för mig hur du tänker.

- Ymir, som så gott som alltid spelar kvinna och har en känsla av att det här inlägget kommer starta forumkrig

SLUTA kalla dem...

...Orcher hela tiden. Tiraker är en helt annan ras och bör inte liknas med orcherna. Bara genom att ändra på ett namn så har neogames lyckats att få hela rasen annurlunda. När de sedan hör massa tjöt från folk som tycker att tirakerna är orcher och bör förbli kanonmat istället för att ha lite egen kultur så kan de säga "de är inte orcher, de är tiraker". Klart ska dvärgmodulen innehålla ett kryphål, gruff gruff, där man kallar en tirak för orch, men tiraker är inte orcher!

Hursomhelst, läs "tiraker, mörkrets döttrar" En riktigt bra bok som ger tirakerna lite mer kultur och hjärna än de hade innan.

Isåfall bör en kvinna få plus i psy och rör eftersom de ÄR smidigare och smartare än vi män.

Klart dom är! De har snabbare inlärningsförmåga, mognar snabbare osv. (tror dock inte på IQ eftersom man inte kan mäta en sådan sak) Och det är ju det som utmärkar PSY. Att de är rörligare kan du väll inte bestrida?