Nekromanti Lägesrapport Fantasy! 2...

Arfert

Facit
...har fått in en massa bra åsikter och korr.. jag hoppas jag är klar med det i början på januari.. för nästa tryck!

Sen skrivs det, just nu, på tre olika, fristående, äventyr. Ett kommer i tryck, ett i Fenix och ett som gratis-pdf... tror jag.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Arfert said:
Sen skrivs det, just nu, på tre olika, fristående, äventyr. Ett kommer i tryck, ett i Fenix och ett som gratis-pdf... tror jag.
Det låter som en finfin fördelning. :gremsmile:

hakanlo

Hero
Du har ju redan fått en uppsjö glada tillrop och bra feedback på Fantasy!. Men jag fick nyss tillfälle att själv hålla i ett av beta-exemplaren, så jag måste ändå säga något.

Fantasy! har en rackarns sjysst känsla när man håller i dt. Det var intressant att se vad ren och skär formfaktor kan göra för ett spel. Det jag kan tänka mig där är dock att innermarginalen kunde få vara något bredare (kändes som att man fick bända upp boken lite väl mycket för att läsa), samt att jag först upplevde det något gråade trycket på karaktärsformulären som en möjlig miss i trycket.

Innehållsmässigt märker man direkt att det domineras av material för kul och icke-skitnödigt spel. Massor av moster, kampanjmiljö, äventyr med de tidigare smakprovade tjusiga grottkartorna. Kul!

Jag tror du gör bäst i att ta i ordentligt när du dimensionerar upplagan :). Det gäller särskilt om det går att få en support på spelet i form av diverse material.

Rickard

Urverk speldesign
Hur hade du tänkt att fixa med rabatt för de som köpt beta-upplagan? Alltså, sköta vilka som får rabatt på ett praktiskt sätt?

/Han som är lite dassig i huvudet då han inte hade tid att käka innan han begav sig iväg, så han vet inte riktigt om inlägget är tydligt

Rickard

Urverk speldesign
Jag hade för mig att de som köpte betan skulle få köpa "det riktiga spelet" för en billigare slant.

/Han som var intresserad av att höra lösningen på det

Arfert

Facit
Nej, det har du missuppfattat... Kul idé, men för strulig att hantera.

Däremot får de PDFen gratis, om de vill.

Klaatu

Swordsman
Finns det några planer på att ge ut äventyr som kommer ut i en Fantasy-version och en Saga-version. Steget är väl inte så stort mellan de båda rollspelen, eller?

solvebring

Superhero
DeBracy said:
Arfert said:
Det låter som en finfin fördelning. :gremsmile:
Ja, sannerligen. En sådan fördelning tycker jag om, den känns båda kreativ och skojig. Det är kul när det finns olika sätt att tillgå material till spel och att det dessutom gynnar den fine, gamle speltidningen. =)

Skål, Arfert. :gremdrink:

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Man behöver inte ge ut två olika böcker/versioner: det går utmärkt att lägga det in i ett separat appendix i slutet alternativt lägga upp spelvärdena på hemsidan att laddas ned.

solvebring

Superhero
Robert Jonsson said:
Man behöver inte ge ut två olika böcker/versioner: det går utmärkt att lägga det in i ett separat appendix i slutet alternativt lägga upp spelvärdena på hemsidan att laddas ned.
Hm, vad - va?

DeBracy

Robert Jonsson said:
Jag tror solvebring blev lite förvirrad över att du började prata om något helt annat i ett svar på hans inlägg. Det blev då jag i alla fall, men jag antar att du tänkte svara på Klaatus inlägg om äventyr som passar både Saga och Fantasy! …?

Robert Jonsson

Finns det fortfarande folk som kollar på sånt? Så... 90-taliskt. :gremwink:

Men ja, eftersom solvebring svarade på Klaatus inlägg så fortsatte jag konversationen vidare. Så jag hoppas solvebring förstår vad jag menade nu.

Arfert

Facit
Nej det kommer vi inte.

Saga är culture gaming, fantasy som ligger nära verklig medeltid. Det ska kännas "verkligt" och man ska ta scenarion från historien.

Fantasy! är allt annat än verkligt. Det är ödlemagiker i pyramider, minotaur-pirater, luftskepp, flygande öar, och annat. Allt är OK.

Saga ÄR Albion/Arcaria, men Fantasy! saknar en fast spelvärld, den har bara en exempelkampanj.

solvebring

Superhero
Robert Jonsson said:
Finns det fortfarande folk som kollar på sånt? Så... 90-taliskt. :gremwink:
Jag kollar alltid på vem man riktar sig till, det är ju liksom halva diskussionen - att svara den man tänkt svara. ... 90-taliskt eller ej, det är god ton hålla ordning i diskussionerna! :gremwink:

Kram på dig, Robert.

Robert Jonsson

Om det är riktat till en specifik person använder man citat. På så sätt blir det extremt lätt att följa vem man talar till. Är det mer allmänt så tycker jag inte det behövs. (Som nu t.ex. då jag även riktar mig Debbie.)

Men nu är det ganska OT så jag ska hålla tyst nu. (Förutom att solvebring också får en kram!)

DeBracy

OT bortom all redlighet

Robert Jonsson said:
Om det är riktat till en specifik person använder man citat. På så sätt blir det extremt lätt att följa vem man talar till.
Som solvebring gjorde i sitt svar till mig i början av den här superförvirrad deltråden? :gremlaugh:

Kram på allihopa.