Nekromanti Lägesrapporter för webplatsen?

solvebring

Superhero
Det har talats om wikis, det har talats om att Dante ska stå för ny design, det har talats om uppdateringar av olika system för huvudsidan...
Och med all respekt så är det så klart att man måste acceptera tidsbrist och andra prioriteter. Folk har ju arbete och privatliv.
Dock blir jag nyfiken på om något av projekten faktiskt är på G eller om det mest är snack?

Nå, så hur ligger landet?

... undrar solvebring som misstänker att den där redaktionen egentligen består av kommunalarbetare. :gremwink:

... Nej, men skämt och sido så är jag egentligen bara jävligt nyfiken, och hoppfull, och sugen, på att Rollspel.nu ska shapas upp lite.

Bunny

Crazy like a fool
1. Det tycktes för mig vara mycket, mycket nära att vi lanserade wikin på riktigt bara för några veckor sedan, då det senast hände något på den fronten. Men jag är egentligen okunnig och vill inte ge falska förhoppningar. Saker rör sig, i varje fall.

2. Frågan om designen får Dante svara på. Jag tror inte det är hans favoritfråga, men den är angelägen.

3. Uppdateringar för system... tja, jag har ingen aning. Det är krank och Gardeners bord. Jag fattar sällan speciellt mycket.

Jag känner mig inte så hjälpsam, men så ställde du inte några frågor om innehålls-delen heller. :gremsmile:

Rickard

Urverk speldesign
Jag känner mig inte så hjälpsam, men så ställde du inte några frågor om innehålls-delen heller. :gremsmile:
Några tankar om vad innehållet på hemsidan ska bestå av?

/Han som mest använder forumet

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
  • Designen vet jag inte vad som händer med; det vet bara Dante.
  • Wikin funkar nog i teorin, utom att just jag inte blir inloggad i den. Ni andra ska egentligen bli det. Jag borde ta tag i att snygga till den och fixa en grundstruktur så ni andra blir mer uppmuntrade att använda den, dock. Jag försöker få gardener att kolla på varför jag inte loggas in, men... Cataclysm, you know...

solvebring

Superhero
Okej, kul att det rör på sig måste jag säga. Ja, det är ju liksom sådant som vi forumiter varken vet eller ser. Därför jag startade tråden med andra ord - så att man får höra lite om vad redaktionen sysslar med och hur det går. Annars kan man ju rent av tro att ni inte gör ett skit och bara rullar tummarna. Långdragna uppdrag som inte innebär ett snabbt resultat kan ju ofta ge den vinkeln.

Förövrigt är jag riktigt entusiastisk till att wikin ska komma igång så att till exempel alla begrepp och termer finns på plats - ja, och alla de där prylarna som vi diskuterat och definierat så många gånger och just talat om en wiki för. Synd att du ska ha sådana ruttna besvär med den, krank, hoppas det löser sig på inloggningen så att du kan komma igång.

Gardener

Champion
krank said:
Designen vet jag inte vad som händer med; det vet bara Dante.
<div>
</div> <div>Den är ju på gång iaf. Ser verkligen fram emot det, kommer bli skitsnyggt. </div> <div>
</div> <div>
krank said:
Wikin funkar nog i teorin, utom att just jag inte blir inloggad i den. Ni andra ska egentligen bli det. Jag borde ta tag i att snygga till den och fixa en grundstruktur så ni andra blir mer uppmuntrade att använda den, dock. Jag försöker få gardener att kolla på varför jag inte loggas in, men... Cataclysm, you know...
</div> <div>
</div> <div>Nån dag ska jag väl försöka kolla på inloggningsproblemet. Men jag har egentligen inga idéer om var jag ska börja leta. Vore iofs bra att få dumpar av dina cookies efter att du loggat in. Både direkt efter inloggning och efter att du gått till wikin. Och att du provar varje procedur på alla ställen man kan logga in. </div> <div>
krank said:
Vi har börjat snacka om en ordentlig att-göralista. En lista med allt vi VILL göra, vems ansvar det är att det blir gjort, och vad som är problemet just nu. Vi ska bara hitta lämplig form för det, så det blir så enkelt att administrera och skicka in förslag som möjligt. Så vi (och ni) ser vad som händer.
</div> <div>
</div> <div>Tråd/wikisida är ett snabbt sätt att komma igång med, även om det är bökigt att administrera i längden. Men det känns som bättre att vi kommer igång med nåt nu än att det blir perfekt från början. </div> <div>
</div> <div>Har letat efter todo-system till Joomla, men det verkar vara lika dåligt på den fronten som det alltid har varit. Jag började skriva på en text om hur man programmerar komponenter till Mambo 4.5 (redan vid developer's release) och tänkte då ha en todo-lista som kodexempel. Det är många år sen nu, och att det fortfarande inte finns nån förstår jag inte riktigt. </div>

Gardener

Champion
Han said:
Några tankar om vad innehållet på hemsidan ska bestå av?

/Han som mest använder forumet
<div>
</div> <div>Jag vill iaf ha wiki och IRPGDB, med användarrecensioner kopplade till varje produkt. </div> <div>
</div> <div>Sen en avdelning med information om rollspel, framförallt för oinvigda. </div> <div>
</div> <div>Händelsekalender vore kul, men det är svårt att klå Kriss Hitta på Sverok. Men kanske kan man integrera den på nåt sätt istället? </div>

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
  • Om jag: Går till forumet (där jag är autoinloggad), går till huvudsidan, så funkar det.
  • Om jag: Går till forumet, går till huvudsidan, loggar ut, loggar in, så funkar det inte.
  • Om jag: Går till huvudsidan, går till forumet, loggar ut, loggar in, stänger tabben, öppnar ny tabb, går till forumet, går till huvudsidan, går till wikin, då funkar det.

G

Guest

Guest
Det har jag märkt att det gäller ofta i vissa webläsare att du inte kan bli inloggad på sidan om du ionte kopplar på autoinloggning...