Nekromanti Läkarhäfte

Baron Marak

Swordsman
Har ett litet eget projekt till Eon som är en sammanställning av läkekonstreglerna samt örter som kan vara användbara.
Detta p.g.a. många gångers bläddrande i den tjocka boken under spelmöten för att hitta läkning och dylikt eftersom det inte ägnats alltför mycket tid till inlärning av dessa tabeller.

Nu undrar jag om jag kan lägga upp detta läkarhäfte då det blir färdigt på en hemsida som kanske är tänkt nån gång i framtiden för vår spelgrupp (Fast det ligger fler projekt innan den kommer upp) om jag måste maila till Neogames för tillåtelse eller om det är helt otillåtet. Eller räcker det med några noteringar i slutet där det står vars allt är taget från?

Har för mig att jag kan möjligen ha frågat förut om detta. Men mitt minne är kortare än mina hårstrån på min stortå /images/icons/smile.gif

Krille

Super Moderator
Upphovsrätt

"Nu undrar jag om jag kan lägga upp detta läkarhäfte då det blir färdigt på en hemsida som kanske är tänkt nån gång i framtiden för vår spelgrupp (Fast det ligger fler projekt innan den kommer upp) om jag måste maila till Neogames för tillåtelse eller om det är helt otillåtet. Eller räcker det med några noteringar i slutet där det står vars allt är taget från?"

Det beror på. Om det faktiskt är Neogames material som du reproducerar (dvs deras tabeller och deras texter) så måste du skriva och fråga. Då är det Neogames material och det får du inte sprida utan tillstånd. Är det egenproducerat material (dvs att du har författat texten och tabellerna själv) så är det ingen fara. Då äger du materialet och kan sprida det hejvilt.

Formellt sett så måste du egentligen fråga även om du bara använder varumärket "Eon", men det är tämligen oblodigt och borde gå rätt bra ändå om du bara talar om att "Eon är TM Neogames AB".

Baron Marak

Swordsman
Tackar

Då vet jag hur jag ska göra då jag blir klar. Fast än är det några timmars skrivkramp och senare nätter kvar till detta ser dagens ljus. Fast betan är ju klar iofs. Fast den är ful som stryk.

Re: Tackar

Ah, det kan bli intessant, jag skulle spela en läkare en gång, men la ner det pga. att jag inte orkade leta runt efter rätt saker jämt.