Nekromanti Läkning

Uskali

Veteran
Jag läste det här i Eons FAQ och funderade lite.

Frågan:
Läker man en poäng Trauma, Smärta och Blodförlust per läkeperiod eller en poäng T/S/B per SÅR & läkeperiod?

Svaret:
En poäng T/S/B per läkeperiod. Kroppen läker inte snabbare om man har många sår.

Nu kan jag inte så mycket om sånt här men undrar: Läker två mindre sår lika snabbt som ett dubbelt så stort?

En annan sak jag har tänkt på är läkning i förhållande till storlek. Om en klen och en massiv har samma svårighet på trauma så är ju antalet kryss väldigt olika även om dom båda är lika nära döden. Det är här det blir konstigt, det tar ju då längre tid för den person som är i bättre fysisk form att bli helt återställd. Det borde väl vara tvärt om? Eller tar återhämtning längre tid om man är i bra form?

Hike

Veteran
Om två mindre sår läker snabbare än ett större vet jag inte, men den andra frågan kan jag nog svara på.

Om vi tar en person som har 'normal kroppsbyggnad' och en som har 'massiv kroppsbygnad' (antar att det är detta du syftar på) så har den 'normale' 6 skadekolumner och den 'massive' 8 skadekolumner. Om det nu är så att båda har samma svårighet på sin traumasektion (t.ex. ob4t6) så måste den massive tagit MER skada än vad den normale har gjort. Alltså bör det ta längre tid för den massive att hela sina skador än den normale.

Om det nu är så att du inte tycker att detta stämmer så kan du alltid göra så att den med en kraftigare kroppsbyggnad för en bonus när han helar sin skada.

Köttsår

Veteran
om ett svärdshugg gör 17 i skada på en halvportion till missla borde det nog bli ett betydligt djupare, allvarligare sår än om motsvarande tillfogas på en trukh. om man har ett sår in till benmärgen som nästan dödar en tar det nog längre tid att läka än om man har en liten rispa i skinnet även om den reella mängden kött som måste läkas är den samma.

jag skulle tro att flera små sår läker bättre en ett stort pga av en större yta att återbilda vävnad ifrån. dessutom tror jag att hud återbildas snabbt medan muskelvävnad behöver mer tid på sig, så jag kanske hellre har hundra "långt sår" en ett riktigt djupt, säg in till benet?