Nekromanti Länge leve N1

Saftsmurf

Veteran
Vi har lirat lite N2 nu istället för gamla hederliga N1. Och det är helt enkelt inte lika fräckt. Vem vill sitta och behandla en (1) kula under tre minuter i en vild automateldsstrid? Nej, då är ett skadeslag och ett chockslag snabbare och dödligare. Dessutom fångar N1 mer känslan av Neuromancer och Blade Runner, medan N2 fångar Mission Impossible, på sin höjd. Men stridssystemet är bra, så det skall vi anamma. Jaja, nu skall jag spelleda Metusalems Offer för en ny spelgrupp. Med de gamla hederliga reglerna :gremsmile:

Magnus L

Hero
Du skriver att du inte vill sitta och behandla en kula i tre minuter och lite längre ner skriver du att stridssystemet är bra och att det ska anammas.

Hur går det ihop???/images/icons/thinks.gif

Snow

Swashbuckler
Kulan behöver inte behandlas på något sätt. Man skall ändå skjuta iväg den. (suck, jag tror min kopp chocklad bredvid mig torkade igen precis).

Det är väl skillnad på stridssystemet och skadesystemet. Stridssystemet är inte speciellt långsamt. Skadesystemet däremot, ouch.

Saftsmurf

Veteran
Precis så går det ihop ja =)

Faktum är att hela offensiv i princip går att använda oförändrat till N1 också. Stridskonstsystemet är betydligt bättre än det i Nippon. Men jag tror att man får dra bort två från skadan på alla ammunitionstyper för att få samma värde som N1:s skadeträningar.

Eskil

Warrior
Med tanke på att N1 inte är direkt lätt, så måste N2 vara något av en regelmardröm.