Länkar till forumiternas egna rollspel

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
15,448
Location
Göteborg
Mina spel med direktlänk till köpstället, i de fall de finns i tryck. Svart av kval är på MagCloud, för det var mycket billigare med färgtryck, som jag minns det. Anatman är på DriveThruCards, eftersom det är en kortlek. Alla andra är på Lulu. Alla PDF:er är gratis. Dessa är de som finns på svenska. Tar inte med spel på andra språk här.

Svart av kval, vit av lust: Info PDF MagCloud
Nerver av stål: Info PDF Lulu
Utpost: Info PDF Lulu
Det sjätte inseglet: Info (Finns inte längre på Lulu då de lade ned formatet)
Anatman: Info Regel-PDF DriveThruCards (spelet) DriveThruCards (namnkortlek)
Drakar och bananer: Info PDF (finns inte i tryckt form)
Spelledarlös friform (inte ett spel, men en bok): Info PDF EPUB Lulu
Hur man skriver en G E Trent-roman: Info PDF (finns inte i tryckt form)
Midnatt, för alltid: Info PDF för att läsa på skärm PDF för att skriva ut
Se och göra i Aliatra: Info Lulu (Finns som gratis PDF, men bör spelas med fysisk bok)
Förefter: Info PDF (finns inte i tryckt form)
Kaffe tillsammans: Info PDF (finns inte i tryckt form)
Om natten är alla katter grå: Info PDF Lulu
 

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,703
Location
Göteborg
Kul tråd! Väldigt bra idé. Jag slutar aldrig att förvånas över kreativiteten och produktiviteten här på forumet.

Min nya skönlitterära bok, The Dream Library, finns på Bokus och Adlibris.

Alla rollspel jag ger ut finns på DriveThruRPG. Förutom böcker skrivna av mig finns även material av @Bifur (Erik Hylander), @Nässe (Nils Hintze) och @Skymning (Mattias Peterberg), samt Mike Larrimore, Scott Crowder och Alex Greene.

Mina illustrationer dyker snart upp på www.clarenceredd.com. För tillfället ligger sidan nere pga tekniken.

Jag hoppas att @Lemur, @luddwig och @Skymning lägger in sina böcker i tråden.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
10,077
Location
The Culture
Jag låste fast tråden, och ändrade till en tydligare rubrik. Bra initiativ!

Jag har följande produkter tillgängliga för den som har för mycket pengar eller ledig yta:

Supergänget - Ett superhjälterollspel presenterat som en serietidning.
The Supercrew - Exakt samma rollspel, men på engelska.


Dimkungens skog - Ett äventyr i klassisk 80-talsstil till Drakar och Demoner.

The Moon Under the Mountain - En megadungeon till Dragonbane, skriven ett rum i taget, för hand, under ett helt år.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,782
De fördömda, ett västernrollspel med övernaturliga inslag, utgivet av Daniel Lehto AB, finns bland annat här som bok och här som pdf.

Expendable Assets, minimalistic role-playing rules for a sci-fi landing party, finns här som pdf.

Helmonts hemvist, ett äventyr till Svärd & Svartkonst, ingår i Grimoire V som finns här som print on demand och pdf.

Sedan har jag skrivit lite andra småsaker, bland annat Fenix-artiklarna Rövarna i Svarta skogen (till Fantasy! Old School Gaming), Fördömda föremål (till De fördömda) samt Eländes elände och Månskuggan (till Askhem).
 
Last edited:

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
18,251
Saker utanför forumet:
Drivethrurpg saker: https://legacy.drivethrurpg.com/browse.php?author=Sebastian Lindeberg

Så där är saker till World of Darkness, OSR grejer, Blooded We Go (Down We Go fast med vampyrer!), Hydra (speltidning som jag skrivit till), Bortom Barriären (Kuf tidning som jag skrivit en grej till),


Alexandria: https://alexandria.dk/en/data?person=9544

M.E.C - Ett Lajv där man är AI:s som bestämmer om supermänniskor är för farliga för att leva.

I Morgonstjärnans namn! - Man är magical girls på 1920 talet som dealat med Satan för att hjälpa världen med vetenskap. Nominerat för ett Fenix Award!


Scenariobiblioteket: https://www.scenariobiblioteket.se/produkt-kategori/spelskapare/sebastian-lindeberg/

Saker till World of Darkness, Urban Fantasy, Cyberpunk, Dimmor och Borgar och superhjälte saker.


Delta Green Shotgun Scenarios: http://fairfieldproject.wikidot.com/shotgun-scenarios

Skrivit några.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
8,032
Location
Nordnordost
Det är ju självklart att alla skaffar sig en uppsättning av fanzinet Hydra som ett gäng forumiter drog ihop för några år sedan. Det har fokus på gamla svenska spel, deras efterföljare och OSR.

På websidan finns det innehållsförteckning för alla nummer och direktlänkar till Lulu för pappersversioner och DriveThruRPG för nedladdningsbara PDF:er.

 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
36,015
Location
Rissne
Ett tillfälle för self-promotion? Don't mind if I do!

Via Urverk:
  • Evolutionens Barn – mitt första spel, inspirerat av Ghost in the Shell, Bubblegum Crisis och Pohl's Venus är Vår. Och mina egna missuppfattningar och idéer från dåtidens indiespels-rörelse.
  • Null State – mitt andra spel, inspirerat av framför allt Ennis-serien Global Frequency. Jag borde verkligen göra en andra utgåva nån gång, för jag gillar fortfarande tanken att spela i realtid…
  • VÄRMEDÖD – tredje spelet. Oklart om det egentligen är ett rollspel eller mer av ett konstverk eller en drama-lek inspirerad av Knohults värmedöd
  • More than Human – superhjältespel med lite pilligt men ganska kul regelsystem och en spelvärld som utspelar sig i ett alternativt 1987. Finns inte på PoD eller så, men jag har fortfarade kvar ett gäng fysiska ex man kan få köpa…
  • Rotsystem – retro-cyberpunk och grön postapokalyps, inspirerad av, well, allt möjligt men ganska mycket miljöerna i den gamla serien Axa (jo, vissa av oss läste den serien för miljöerna) samt all skön gammal 80- och 90-talscyberpunk. Definitivt det av mina spel som jag lyckats stödja bäst: Grundbok (som snart får en ny version), två världsexpansioner och en påbörjad megakampanj. Plus ett gäng PDF-äventyr och grejer som jag väl nån gång borde samla i något slags tryckt form.
  • Kutulu – Lovecraftskt mysterielösarrollspel fött ur att jag ville ha något enklare att spela CoC-kampanjen Tatters of the King med. har ett ganska eget system för vansinne. Fick en översättning till japanska som sålt rätt bra. De fysiska böckerna säljs av Eloso Förlag så länge deras lager räcker, sedan kommer de nog att bli PoD tror jag. Det finns två äventyrsböcker släppta; ingen av dem har jag skrivit själv.
  • Ödesväktarna – brukar säljas in som "CSI Babylon". Det är lite mer fantasy än så; det finns ödlemänniskor och ödesmagi och annat, men i stort sett snackar vi Hammurabikod och att metallvapen är ovanliga, i en Mesopotamien-inspirerad megastad. Det finns en engelsk utgåva också. Vi jobbar på en reviderad grundbok, men liksom alla andra projekt jag har så har det fått gå i stå medan jag skriver på mitt nästa spel.
Via Lehto Spel & Media:
  • Universums Öde – ett av mina drömprojekt; att få göra rollspel av den svenska scifi-pentalogin med samma namn. Jag älskade böckerna som ung, och det var en fantastisk ynnest att få djupdyka och göra lite worldbuilding och speldesign kring den världen. Som ju visade sig vara mer aktuell än jag kanske trodde att den skulle vara…
EDIT: Via Fria Ligan: (nu när publicerade äventyr räknas)
  • När knoppar spricka till Mutant: År Noll – publicerades ursprungligen som del av Zonkompendium 1: Dödsklotets hemlighet på svenska, men nu tror jag det enda sättet att köpa det är den här engelska versionen? Jag har inte varit inblandad i översättningen och minns inte ens om jag läst den, men så kan det vara. EDIT: Den svenska versionen finns tydligen också på Drivethru. Där ser man!
  • Våra vänner maskinerna till Ur Varselklotet – skrevs ursprungligen som konventsäventyret "Maskinerna är våra vänner", men fick sedan nytt namn när det publicerades som titelgivande del av den länkade samlingen äventyr.

En del finns också på DrivethruRPG såklart. Jag har tänkt lägga upp mer där, men det har inte blivit av. PDF:erna finns ju ändå gratis på Urverk-sidan…
 
Last edited:

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
18,251
Jag har skrivit jättemycket på forumet. Men här är några saker jag är stolt över och som jag minns just nu:

Trikåer är ett spelledarlöst superhjälterollspel som är SUPERSNYGGT eftersom Rickard layoutade det: http://www.rollspel.nu/threads/spelledarlöst-superhjälte-rollspel-trikåer-beta.80163/post-1155521

Imperativ är ett tärningslöst taktiskt superhjälte spel om coola strider: http://www.rollspel.nu/threads/inga...araktärsblad-taktiskt-superhjälte-spel.83702/

är ett mitt #Dungeon23 äventyr. Det är en kampanj där man spelar barn och det är Narnia + Dark Souls. http://www.rollspel.nu/threads/dungeon23-god45s-journal-dÖ.80445/post-1216843

82000 ord långt, här är en plot hook till var och en av Marvel skurkarna som har regler i FASERIP rollspelet. Jag kallar det Darkholm: http://www.rollspel.nu/threads/marvel-faserip-skurkar.76640/post-1067548

Jag har varit med i varje Magic Metal Challenge som Beastslayer hålit i på forumet. De är alltid superkul att vara med i! Och alla bidragen någon lämnat in har varit amazing. De jag är mest nöjd med är: Heaven & Hell som är ett episkt Sailor Moon inspirerat superhjälte äventyr: http://www.rollspel.nu/threads/metal-magic-challenge-iii-omröstning.81153/ och 666 getter bär min vagn som är OSR Vikingar mot Satanister: http://www.rollspel.nu/threads/metal-magic-challenge-i.78395/post-1102294
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,533
Kul. Summerade när jag såg tråden och det börjar ju bli litegrann....
 

terje

xenomorf mystiker
Joined
21 Jan 2001
Messages
1,725
Location
Demokratiska Republiken Latveria
Bra att få en lättillgänglig och överskådlig förteckning över allas skapelser!
 
Last edited:

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
1,326
När knoppar spricka till Mutant: År Noll – publicerades ursprungligen som del av Zonkompendium 1: Dödsklotets hemlighet på svenska, men nu tror jag det enda sättet att köpa det är den här engelska versionen? Jag har inte varit inblandad i översättningen och minns inte ens om jag läst den, men så kan det vara.
Zonkompendium 1 på svenska finns också på drivethrurpg
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,920
Location
Uppsala
Småspel:
One-shots:
  • Crime Pays — brottslingar gör brottsliga saker; typ The Crow-filmen (den med Brandon Lee), men rollpersonerna är skurkarna som kråkan jagar.
  • Death and Police Tape — experiment som handlar om att använda spelarnas egna kunskap om scenariot för att spela det från två håll.
  • Grand Slam — skrevs "på beställning" när min spelgrupp ville spela cyberpunk +heist.
  • The Mustang Sallys — skrevs för att jag läst Splatter och lyssnade på en skum dansk rocklåt.
  • Villa Lozano — till Alien, och använder facehuggers på udda sätt.
Konventsarr:

Filar på två större spelalster till och från, men dessa lär inte vara färdiga denna sida 2030. :)
 
Top