Som tidigare sagt, första 70 sidorna.
Men sen: Se till att ha en situation eller utgångläge som alla hoppas upp och ner kring, se till att alla är så uppmumpade att när det kommer till att skriva beliefs, så går det på ett litet kick.
Och, när det kommer till att skriva beliefs, var ett stenhårt as och släpp ingen från spelbordet innan de har beliefs de verkligen brinner för. Skriver något ett belief om sin bror, se till att det är aktuellt och inte bara handlar om att de skall reagera, se till att det finns massa saker de kan agera på direkt.
Handlar er kampanj om att ta över tjuvgillet i staden, se till att alla har beliefs med tydliga handlingskraftiga alternativ inskrivet. Släpp dem inte med något fjösigt "tjuvgillet skall krossas" utan se till att de har "tjuvgillet skall krossas, Horath tjuvmästarens dotter skall användas mot honom och jag skall själv styra stadens undre värld" och se till att tjuvmästarens dotter är en förbjuden och romantisk relation. Sen är det bara att släppa karaktärerna lösa.
Då spelar Burning Wheel sig självt. Det enda du behöver ha koll på är BITs, förbereda ett par tre bomber, och vara aktiv i att skapa misslyckanden som driver saker framåt.