Nekromanti Läser du aktuella serier?

chrull

Stockholm Kartell
Vilka här följer aktiva serietidningar?
Vilka då?

Behöver inte vara så att ni alltid läser senaste nummret när det kommer på tisdag, men att ni i alla fall är hyffsat i kapp.

Själv försöker jag just nu hålla mig ordentligt uppdaterad på :
Animal Man
Batman
Batman & Robin
Batman Inc
Batwoman
I, Vampire
Iron Man
Justice League Dark
Swamp Thing

Och nästan uppdaterad på:
Captain Marvel
Deadpool
Indestructible Hulk
Saga
The Walking Dead

Serieklubb?

God45

#PrayersForBahakan
Jag läser:

Avengers acadamy.

Dark avengers.

Thunderbolts.

Superior spiderman.

Scarlett spider.

Red Hood and the outlaws.

Sedan har jag serie frosseri fest en gång i halvåret där jag läser ifatt alla alla Avengers serierna eller så. Så jag har läst tills efter x-men vs avengers men sedan tagit ett uppehåll.

Intressant att alla serier jag följer handlar om superskurkar eller anti-hjältar precis på gränsen...

Arfert

Facit
Just nu bara The Walking Dead, plus diverse seriealbum jag tycker ser trevliga ut. Har för mycket serier redan, och då menar jag MYCKET. :gremwink:

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Jag köper Artesia och Mouse Guard så snart det kommer en ny samlingsvolym.

Frågan är väl om de kan räknas som "aktuella", fjärde boken av Artesia har vi ju väntat på ett bra tag nu.

Ond bråd död

Swashbuckler
Hur bär ni er åt egentligen? Serier är ju trevliga, men kostar ju sjukt mkt med tanke på hur snabbt man läser dem. Eller har alla ipads och piratar nu?

chrull

Stockholm Kartell
wilper said:
Jag köper Artesia och Mouse Guard så snart det kommer en ny samlingsvolym.

Frågan är väl om de kan räknas som "aktuella", fjärde boken av Artesia har vi ju väntat på ett bra tag nu.
Tråden handlar mest om lösnummer. TPB kan ju ibland ligga år efter på den fronten.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag är nog inte jätte-ikapp eftersom jag i princip alltid väntar på TPB's (tycker vanliga serietidningar sällan är värda besväret och priset). Men om vi räknar TPB's så är jag nog iaf ikapp vad gäller IDW's Tranasformersserier. jag har andra jag läser och som är aktiva där jag inte är ikapp (Hellblazer t.ex.) men IDW's Transformers har jag köpt så långt det finns, tror jag. Borde komma en ny mastodontvolym nu nångång tror jag... Kanske...

Annars läser jag mest gammalt. T.ex. försöker jag läsa ikapp X-men, är nånstans i slutet av 80-talet just nu.

chrull

Stockholm Kartell
Ond bråd död said:
Hur bär ni er åt egentligen? Serier är ju trevliga, men kostar ju sjukt mkt med tanke på hur snabbt man läser dem. Eller har alla ipads och piratar nu?
Digitala serier är säljs ofta sjukt billigt några veckor efter att de släpps.
Sen har man ju lön.

(och CBR)

God45

#PrayersForBahakan
Ond bråd död said:
De är riktigt billiga på xcomics eller marvels och dc:s egna appar på ipad. 7 spänn om man väntar en vecka att läsa serierna. Annars runt 15 kr. Så inget behov av att vara pirat :gremsmile:

(Jag har alldrig förståt folk som snor Barman serier. De handlar om en kille som sparkar tjuvar i ryggraden :gremtongue: )

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Nej, faktiskt inte. Det är lite konstigt eftersom jag egentligen gillar serier. Jag kommer mig liksom inte för.

Det är det moderna samhällets fel, det finns för mycket distraktioner!

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
De serier jag fortfarande köper lösnummer av är följande:
Batman & Robin
Buffy the Vampire Slayer
Hellblazer
Unwritten

Övriga serier jag följer köper jag när det kommer ett nytt samlingsalbum. För tillfället är det dessa:
Animal Man
Chew (Bäst just nu!)
Fatale
Morning Glories
Saga
Swamp Thing
20th Century Boys

Jag ligger långt efter, men planerar att någon gång läsa ikapp:
American Vampire
Scalped
Sweet Tooth
The Walking Dead

Och jag väntar på att få läsa:
Batman
Dial H
The Massive
Punk Rock Jesus

/tobias

God45

#PrayersForBahakan
Vitulv said:
Nej, faktiskt inte. Det är lite konstigt eftersom jag egentligen gillar serier. Jag kommer mig liksom inte för.

Det finns alldeles för mycket serier. Varför behövs det 5 olika avengers tidningar? Ha en bra istället.

anth

Vetefan
Inte mycket nu för tiden.

Det sista var nog Vertigo-serier som Books of Magic och Lucifer, men nu blir det mest att man köper album.

Jo, Girl Genius följer jag, men det är ju inte en serietidning...

krank

chrull said:
Ond bråd död said:
Digitala serier är säljs ofta sjukt billigt några veckor efter att de släpps.
Sen har man ju lön.
Det bär mig emot att betala för digitala serier. Kanske för att min lästakt är hög. Men mycket handlar det nog om att jag redan tycker att jag betalar för mig genom att ha årsprenumeration på Marvel Digital Comics Unlimited.

Backdelen är att deras skitlösning är dåligt skriven i Flash, vilket gör att man inte kan utnyttja MDCU på något annat än en datorskärm.

Det är en sån där grej som skulle kunna få mig att skaffa ny platta: Om jag hittade en där MDCU funkade felfritt.

Jag har ju inget emot att läsa serier på platta. Jag läste The Boys och Irredeemable i julas på min platta, via den excellenta läsaren Comic Reader Mobi (som har en apsmart zoomfunktion som gör att man i princip kan läsa serier på smartphonen också, Den söker nämligen efter pratbubblor så man kan förstora just bara dem, tillfälligt så de kan läsas).

Jocke

Man med skägg
Jag håller mig uppdaterad på Grant Morission, som just nu skriver typ Action Comics, Hero och Batman inc.
Prempar på Utopi också

Sen köper jag trades på
Fabels
DMZ
Chew
Sweet Tooth
The Unwritten
Locke & Key

Tänkte läsa in mig på Hellboy/BPRD och Hellblazer nån dag, men det har inte riktigt blivit av.

chrull

Stockholm Kartell
Gurgeh said:
De serier jag fortfarande köper lösnummer av är följande:
Batman & Robin
Buffy the Vampire Slayer
Hellblazer
Unwritten

Övriga serier jag följer köper jag när det kommer ett nytt samlingsalbum. För tillfället är det dessa:
Animal Man
Chew (Bäst just nu!)
Fatale
Morning Glories
Saga
Swamp Thing
20th Century Boys

Jag ligger långt efter, men planerar att någon gång läsa ikapp:
American Vampire
Scalped
Sweet Tooth
The Walking Dead

Och jag väntar på att få läsa:
Batman
Dial H
The Massive
Punk Rock Jesus

/tobias
American Vampire ligger på min lista med serier jag ska kolla in. Gillar ju vad Scott Snyder har gjort med Batman...
Dial H däremot... blä :gremlaugh:

chrull

Stockholm Kartell
God45 said:
Vitulv said:

Det finns alldeles för mycket serier. Varför behövs det 5 olika avengers tidningar? Ha en bra istället.
Det finns för mycket serier, och för mycket andra distraktioner. Eventuellt kommer hemmet snart ha en andra läsplatta, då blir det nog lättare.

krank

krank said:
Det bär mig emot att betala för digitala serier. Kanske för att min lästakt är hög. Men mycket handlar det nog om att jag redan tycker att jag betalar för mig genom att ha årsprenumeration på Marvel Digital Comics Unlimited.

Backdelen är att deras skitlösning är dåligt skriven i Flash, vilket gör att man inte kan utnyttja MDCU på något annat än en datorskärm.

Det är en sån där grej som skulle kunna få mig att skaffa ny platta: Om jag hittade en där MDCU funkade felfritt.

Jag har ju inget emot att läsa serier på platta. Jag läste The Boys och Irredeemable i julas på min platta, via den excellenta läsaren Comic Reader Mobi (som har en apsmart zoomfunktion som gör att man i princip kan läsa serier på smartphonen också, Den söker nämligen efter pratbubblor så man kan förstora just bara dem, tillfälligt så de kan läsas).
Och vad finner jag när jag kollar in MDCU precis efter att jag skrev detta? Jo, att Marvel lanserat betaversion av en ny läsare som inte använder Flash. Den funkar ypperligt på min platta =)