Nekromanti Lättnavigerad gdocs för android?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag har dokument i Google Docs. Ibland vore det praktiskt att SNABBT kunna navigera mellan en handfull sådana. Motsvarande flikar i en browser allså.

Nån som vet något sätt att få till detta? Officiella Google Drive-appen gör ju att man måste gå tillbaks och välja nya dokumentet ur listan. Vilket för all del inte är katastrof, men då går det liksom snabbare att bara skriva ut dokumenten och bläddra mellan dem fysiskt (vilket jag ogillar att göra).

För mig är detta en showstopper i jakten på det papperslösa rollspelandet. Måste jag byta till en annan lösning, typ dropbox eller evernote, för att få vettig navigering?

Jarl

Hero
krank said:
Jag har dokument i Google Docs. Ibland vore det praktiskt att SNABBT kunna navigera mellan en handfull sådana. Motsvarande flikar i en browser allså.
Eh, går det inte att ha dem öppna i brausern då?

krank

Jarl said:
Eh, går det inte att ha dem öppna i brausern då?
Alltså, tro inte att jag inte tänkt på den lösningen =) Nackdelen är väl att jag då typ behöver välja mellan att ha en massa halvtung javascript igång på flera öppna sidor samtidigt (och min tablet är bara singlecore =( ) och att göra rena html-versioner av dokumenten.

Med andra ord: Det låter sig göras, men jag hade gärna sett en smidig app =)

Simon

Swashbuckler
Die Brauser är hur jag gör det också. Men annars, behöver du ha alla dokumenten livesynkade medan du bläddrar mellan dem? Om inte så kan en halvbra lösning vara en ordbehandlingsapp som synkar ner alla doken du ska använda, så att du åtminstone inte behöver ladda ner dem varje gång du byter mellan dem, även om du måste gå tillbaka till listan mellan dem.

Eller förresten. Om du i browsern öppnar flera dok bakom varandra utan att aktivera redigering så ligger de ju bara där. Inte tungt alls. Har du testat hur det funkar på din apparat?

krank

Simon said:
Eller förresten. Om du i browsern öppnar flera dok bakom varandra utan att aktivera redigering så ligger de ju bara där. Inte tungt alls. Har du testat hur det funkar på din apparat?
Det funkade... okej. Körde browser, och bara de mobila versionerna av sidorna dvs ingen redigering.

Har börjat fundera på att bygga en egen antecknings-app till Android, baserad på den jag hade till min Psion 5mx...