Magnum_UBBT
Warrior
Jag håller på att utveckla en planet. Planeten är större än jorden, med annan flora och fauna, men annars väldigt lik dvs fullt bebolig.
Tekniknivån på människan är sci-fi, dvs rymdfart etc.
Nu undrar jag vilka fördelar respektive nackdelar skulle uppstå om ett dygn var tex 46 timmar ist för 24?
Dagarna och nätterna skulle bli ungefär dubbelt så långa, runt 18h och årstiderna skulle även de bli aningens annorlunda.
Tror du/ni att det skulle vara ett hinder eller en utmaning med så långa dygn?
Anledningen till detta tilltag är att skapa en anorlunda miljö som g ör att man måste ändra sitt tänkande och även skapa spännande miljöer. 18h långa mörka nätter då man gärna stannar inomhus och är beroende av ljus/ljusförstärkning.
Långa dagar som tar musten ur soldater och arbetare osv.
Fördelar, nackdelar och åsikter?
Tekniknivån på människan är sci-fi, dvs rymdfart etc.
Nu undrar jag vilka fördelar respektive nackdelar skulle uppstå om ett dygn var tex 46 timmar ist för 24?
Dagarna och nätterna skulle bli ungefär dubbelt så långa, runt 18h och årstiderna skulle även de bli aningens annorlunda.
Tror du/ni att det skulle vara ett hinder eller en utmaning med så långa dygn?
Anledningen till detta tilltag är att skapa en anorlunda miljö som g ör att man måste ändra sitt tänkande och även skapa spännande miljöer. 18h långa mörka nätter då man gärna stannar inomhus och är beroende av ljus/ljusförstärkning.
Långa dagar som tar musten ur soldater och arbetare osv.
Fördelar, nackdelar och åsikter?