Nekromanti Långa spelmöten?

Mederian

Warrior
Satt och funderade lite, hur långa brukar era spelmöten vara? Något rekord för oss är ca 12-13 timmar, men jag kan tänka mig att ni där ute spelat ännu längre.

Vill minnas ett neotech-äventyr vi spelade, då spelade vi ungefär 10 timmar, och i rollspelet hade det gått knappt 4 timmar. Ovanligt i min spelgrupp i alla fall, då vi har en tendens att hoppa över några dagar, en vecka eller så.

/Mederian síol Ianoty t'un Léarama t'an Machara
- den stolte

Sir Foilan

Hero
"Satt och funderade lite, hur långa brukar era spelmöten vara?"

Detta kanske borde tas i ett annat forum men,men...

I realtid brukar vi sitta från kanske 17 fram till 02 kanske... Sen tycker jag att man blir ganska seg. Nåt slags rekord skulle väl vara när vi lirade från middag (runt tvåtiden) ända till 06 på morgonen. Men jag ser inte riktigt varför man skall dra igenom hla natten. Bättre då att få hygglig sömn och lira nästa kväll.

/Sir Foilan - väntar på att nerladdningen skall bli färdig så att man kan gå o lägga sig snart...

Tradition i Linköping? Inte dumt alls!

Sir Foilan

Hero
Det var alltså därför mitt inlägg vart särt!
hmmmm....illa

/Sir Foilan /images/icons/mad.gif

PAX

Jordisk Äventyrare
Strider har ju en tendens att dra ut på tiden.

När vi provspelade Ad Humanis för ett par år sen med det första regelsystemet vi gjorde så kunde 30 sekunders strid gå över flera spelmöten. Kändes något jobbigt.

Numera fungerar systemet mycket bättre.

/PAX - som inte tror att Ad Humanis kommer till tryckeriet även detta år...

Johan K

Gammal & dryg
Mitt rekord är 25 timmar. Gissa om man var sliten eftr detta... Det blev en del Paranoia de sista timmarna....

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>

Tzoch'anthar

Veteran
Rekordet för mig är runt 40 timmar.

SL: Du kommer fram till foten av bergskedjan.
RP: Öh.. jag hoppar över den! (börjar slå med tärningen)

/Tzoch

Akta er för DOM!

Malakhai

Veteran
Hmm... kommer ihåg när vi spelade DoD... jag var SL... satt i ungefär 15-16h i sträck å va SL... snacka om att man var trött efter det.... bland de värsta jag varit med om... =)Men de var rätt ok....

Malakhai
Döden är bara början

På grund av det geografiska läget för vår spellokal (vinden i mitt hus) är spelarna tvungna att övernatta under den tid då vi ska spel, vilket oftast är en hel helg, med pauser.

/P.

NecTech

Swordsman
Rekordet slog vi nog sommaren -94. Vi spelade Drakar och Demoner Expert en helg. Under hela helgen (från Fredag eftermiddag till Söndag kväll) sov vi sammanlagt kanske 5 timmar. När vi inte sov spelade vi nonstop. Vi ta mig fan käkade vid spelbordet samtidigt som tärningarna rullade. Den spelares "gubbe" som blev medvetslös eller på annat sätt oförmögen att delta i spelet fick gå ut till köket och snabbt fixa smörgåsar eller koka nudlar, eller springa till affären för att köpa godis, läsk, snus eller cigg....

Det var hårt....Gissa om det gick åt kaffe???

Mvh
Necrotech
<A HREF="http://www.endarker.net" target="_new">http://www.endarker.net</A>

Confusion

Veteran
Re: Långa spelmöten? [OT]

kaffe innehåller mer koffein än cola och ger dessutom mer gaser som kan utnyttjas för realsistiska effeker för hur det luktar i ett hyggelmonsters håla....

/Henning

Sir Foilan

Hero

och så svettas man av för mycket kaffe vilket kan användas som stämningshöjare när man vandrar i en fuktig grotta eller liknande.

/Sir Foilan

ripperdoc

Myrmidon

Fast hyggelmonster har en syra, och det är den som luktar. Kanske svavelsyra? Och vad jag vet har den mänskliga kroppen inget bra sätt att framställa lite större mängder syra. Men med någon trevlig kemisk reaktion, med ett stearinljus, lite salt och vatten kanske, så har man kanske saltsyra. Eller hur var det man gjorde...

/RipperDoc - vill göra trotyl

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>