Nekromanti Långsamma elefanter?

Riddaren

Swashbuckler
Har grubblat lite på hur snabba Elefanter är i Eon... de går minsan lika fort som en Oxe...som ju är långsam... Snabbare än så bör en Elefant åtminstone röra sig, med tanke på att de även kan springa närmare 60 km/h, vilket knappast en Oxe kan göra.

Riddaren

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie

Johan K

Gammal & dryg
Logik ..

Rent logiskt så borde ju elefanten både vara starkare & snabbare än oxen, som du säger ! Sen antar jag att det är en smidighetsfråga var man ska använda de olika djuren...

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>

Helmgast
Varför hakar du upp dig så på djur ur Monster & Varelser? Exempelvis Laman kan vara en blandning mellan alpacka och guanaco och elefanten är väl bara lite långsammare i Mundana. Allt behöver ju inte vara detsamma.

Har för övrigt för mig att det finns en fjärde Lamaras vid namn Vikunja som iofs är ganska liten.

// Avatarex, som härmed har dubbats till riddare.

Riddaren

Swashbuckler
Vikunjan är ungefär som Alpackan i storlek, den ingår som de övriga tre liksom Kamel och Dromedar i familjen Kameldjur...men Vikunjan är sedan en egen grupp och ingår inte i Lamafamiljen (Lama) utan i Vikunja (Vicugna).

Riddaren

Dale Carnegie

Riddaren

Swashbuckler
"fortsätt du att läsa lite naturböcker och ta reda på svart och skriv ner det i forumet"

Hmmm...hur kommer det sig att vapen, rustningar och liknande skall vara trovärdiga och inte djur och annan typ av fauna och flora?

Sedan kan jag säga att Elefanter vet jag, inte läst i en naturbok... Har dessutom ridit på en Elefant och de har betydligt högre bärförmåga än de ynka 110 kg som anges, utan att få viktavdrag.

"PS. En elefant acc. rätt långsamt"

Så himla långsam acceleration har inte en elefant...den är inte den snabbaste på att accelerera, men gör det snabbare än vad t.ex. en människa gör.

Riddaren

Dale Carnegie

Krille

Super Moderator
"Sedan kan jag säga att Elefanter vet jag, inte läst i en naturbok... Har dessutom ridit på en Elefant och de har betydligt högre bärförmåga än de ynka 110 kg som anges, utan att få viktavdrag."

Det beror på vad du menar med viktavdrag. Enligt Eon ska jag ha en bärförmåga på omkring 8 kilo - jag bär betydligt mer än så regelbundet när jag går å handlar. Bärförmågan representerar det minsta man kan bära obehindrad, och jag har svårt att tro att en elefant inte är det minsta hindrad av 110 kg. Måhända att den lätt bär mer än så, men jag bär å andra sidan lätt mer än 8 kg.

- Krille
"Never position a rock near a hard place"
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>