Nekromanti "Långsamma spel" och bakgrundsmusikens inverkan

RasmusL

Champion
När jag spelar de långsamma spelen som inte har sådär extremstyrda teman så har jag reagerat på att bakgrundsmusiken vi väljer verkligen _jättemycket_ influerar hur spelet formas. Exempelvis Imagine har gett flera sådär sjukligt musikfärgade omgångar på ett mäkta positivt sätt. Vad tror ni om den här för mig upplevda kopplingen "långsamma spel" - "starkt influerade av musiken de spelas till"?

Genesis

Ni dés ni maître
Det enda långsamma spel jag spelat till bakgrundsmusik är Ribbon Drive, och det är ju explicit influerat av bakgrundsmusiken (det står i reglerna att musiken är viktigare än vad som händer i spelet), så det känns inte som en relevant datapunkt.

RasmusL

Champion
Genesis;n177604 said:
Det enda långsamma spel jag spelat till bakgrundsmusik är Ribbon Drive, och det är ju explicit influerat av bakgrundsmusiken (det står i reglerna att musiken är viktigare än vad som händer i spelet), så det känns inte som en relevant datapunkt.

Majaoao, kanske är ett tecken på att det faktiskt är extra funkis i den typen av spel? Jag har inte lirat RD men om det håller ihop bra så är det väl iaf någon form av användbar data :)