Nekromanti Låsen?

JAg blev just lite nervös. JAg skulle visa någon hur man gjorde smileys på eons forum och nu har jag något gult som liknar ett lås på mitt inlägg, vad betyder det?

Trogen vän till alla alver och dvärgar. Tar en öl med orcher men inte dräpare. Stödjer misslorna.

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Detta beror på att en moderator eller en redaktör har låst tråden. Detta innebär att det inte går att lägga till fler nya inlägg i tråden som är märkt med ett gult lås. Trådar låses av flera olika anledningar, bla är låsning ett sätt för moderatorerna eller redaktörerna att begränsa en tråd så att den inte blir alltför off topic. Trådar låses också om en moderatör eller redaktör anser att ingenting nytt tillförs tråden utan att samma saker upprepas. Trådar som innehåller frågor som nyligen diskuterats kan även dessa låsas med en hänvisning till den tidigare tråden och svaret. Om intresse finns kan dock en ny tråd skapas men extra tanke bör läggas bakom de nya inläggen i denna tråd.

Jaha. Ja det blev ju lite of topic när vi började prata om smileys på eon forumet. Ursäkta mig , jag ska hädanefter inte försöka kringgå eller bryta några lås.

Trogen vän till alla alver och dvärgar. Tar en öl med orcher men inte dräpare. Stödjer misslorna.

G

Guest

Guest
Nja, du kan egentligen inte kringgå eller bryta ett lås. De enda som kan lägga till meddelanden i en tråd vari som är låst är redaktörerna eller moderatören i det aktuella forumet. Förövrigt hör detta inlägget hemma i rollspel.nu forumet och flyttas därför dit.

//J

---
Johnny
Redaktör - rollspel.nu