Nekromanti Låt oss bygga ett torn!

Sodivra

Champion
Efter fyra års förväntan så har jag kommit in på psykologprogrammet i Göteborg. Det här är vad vi gjorde idag:

Jag är hemma!

---

Tornet är resultatet av en gruppövning för att vi ska bekanta oss med varandra som gruppmedarbetare. Vi fick papper, tejp och sax och skulle bygga ett torn. Loggan i toppen är en 3D-version av institutionens logga, och de som dansar runt den är oss. Det finns fyra till av oss på baksidan. Trots den bombastiska propagandafaktorn så vann vi inget pris, men jag gillade det så mycket att jag ställde upp det i elevmatsalen. Vi får väl se om det stannar kvar.

Foggmock

Myrmidon
Okej, du vinner.

...våra lärakännaövningar gick ut på att presentera varandra med snygga mimade rörelser och lalla runt i en dramasal med någon överdramatisk och prettig dramapedagog.

Vi spelade teater också, men du vinner fortfarande.

Man Mountainman

Storsvagåret
Jag har haft två lära-känna-aktiviteter.

På svenskan skulle vi intervjua vår bordsgranne och därefter berätta för klassen om vederbörande. Inte särskilt innovativt, men jag är iaf på god väg att bli kompis på riktigt med grannen ifråga.

På filosofin fick vi dela upp oss i grupper och hålla en filosofisk debatt. Lite mer rock'n'roll, även om det förstås fortfarande inte lever upp till ditt torn.

Jag har en kurs kvar, som jag inte har börjat på. Jämförande Indoeuropeisk Språkforskning. Den är det dock bara jag, Feliath och en tant på sjuttio bast vid namn Ulla-Britt som läser, så jag tror behovet av lära-känna-aktivitet är begränsat. :gremtongue:

/Kalle

Ymir

Liten kantbaron
ag har en kurs kvar, som jag inte har börjat på. Jämförande Indoeuropeisk Språkforskning. Den är det dock bara jag, Feliath och en tant på sjuttio bast vid namn Ulla-Britt som läser
Shit, seriöst? Tiotusen pluspoäng till dig isåfall; jag önskar det -fanns- så obskyra kurser i Lund. Det konstigaste jag läst, 'Det arabisk-islamska medelhavssamhället under medeltiden', var det iaf 10 elever på...

- Ymir, önskar man kunde läsa 'Laozi och Intigheten' utan tusen poäng religionsvetenskap...

Big Marco

Läskig
jag önskar det -fanns- så obskyra kurser i Lund.

På Göteborgs Universitet finns (fanns?) en sommarkurs på halvfart om 5p "Brödbakning och brödets historia"...

Sodivra

Champion
Alltså, det har varit helt crazy. Vi har fått lägga ihop personliga informationsfragment för att räkna ut när ett bygge blir klart, hållt diskussion om hur vi vill arbeta i grupp, presenterat oss i mindre grupper två gånger, lekt utelekar med våra faddrar och... minglat på lektionstid, komplett med tilltugg. (!!)

Den ena av kursansvarige är organisationspsykolog, och bägge är helt tokiga, så det hjälper ju.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Hrmf. Vi läkare fick inte några sådana festligheter, utan bara de gamla vanliga lära-känna-varandra-arrangemangen. Ingenting involverade läkarsprit eller likdelar, något jag sedan jag såg "Riket" förväntat mig från alla sammanhang innehållande läkarstudenter.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Re: Låt oss bygga ett torn! (OT)

När jag gjorde lumpen 1979-80 snackade jag en gång med en läkare som tjänstgjorde på regementssjukhuset. Han hade pluggat till doktor på 1960-talet och berättade att många läkarstudenter då tog amfetamin när de pluggade för tentor.

Sodivra

Champion
Mer torn!

Det högsta och stabilaste tornet.

En extra titt på stabilisatorn i föregående torn.

Vinnartornet. Den f.d arkitektstudenten tog snabbt en stark ledarroll.

Det största tornet. Allt papper gick åt, och dom byggde till upp till taken och riktigt brett. Dock rasade allt ihop när domarna utförde stabilitetstestet och tornet transformerades till en hög. Gruppen förklarade sig med att "Vi hade inget mål"

En extra titt på mig och min grupp. Till höger ser vi ett torn som säckade ihop totalt och blev en slang, fick därav epitetet "Dammsugaren" då det grunden var något lådformad.