Det där borde bli Misspent Youth. Eller skulle det vara ett rollspel som inte finns?La rage av Keny Arkana får mig alltid rollspelssugen!
Skull kunna bli ett bra Unknown Armies-äventyr! (fast jag fattar inte ord av sångtexten dock – men jag fick massor av idéer på vad det skulle kunna handla om)La rage av Keny Arkana får mig alltid rollspelssugen!
Finns spelet redan så vill jag kolla in det!Det där borde bli Misspent Youth. Eller skulle det vara ett rollspel som inte finns?
I like! Fick lite feel för ett najs Apocalyspe World scenario men när jag mer lyssnade än tittade på musikvideon så kom jag fram till att spelet handlar om något helt annat. Vi spelar Tom Bourdillon och Charles Evans, deras resa upp för Mount Everest i försöket att bli de första att nå toppen. Vi följer dem genom kyla och svårigheter, ett allt sämre väder, tillslut fallet. De når aldrig toppen, tvingas vända när de är så nära att den nästan är inom synhåll. Det handlar om att misslyckas med att nå sina drömmar, vad vi tar med oss på den resan. Och vad som blev kvar där de vände, bara 100 meter från toppen.Ännu en låt:
Ännu en låt:
Jag kollade mer på texten, och tycker att det är ett spel om någon som dött svårt bedragen och som återvänder för att söka hämnd. Men hen kan inte kommunicera förutom genom att svagt påverka folks tankemönster. Så en spelare spelar hämnaren, en spelar syndaren, och de andra spelar personer runtomkring. Dessa personer har sitt eget relationsdrama som de spelar ut, men i väl valda tillfällen kan viska i andra spelares öron. Lite regissör, fågel-i-örat-tekniken, men med målet att straffa syndaren för det hen gjort.I like! Fick lite feel för ett najs Apocalyspe World scenario men när jag mer lyssnade än tittade på musikvideon så kom jag fram till att spelet handlar om något helt annat. Vi spelar Tom Bourdillon och Charles Evans, deras resa upp för Mount Everest i försöket att bli de första att nå toppen. Vi följer dem genom kyla och svårigheter, ett allt sämre väder, tillslut fallet. De når aldrig toppen, tvingas vända när de är så nära att den nästan är inom synhåll. Det handlar om att misslyckas att nå sina drömmar, vad vi tar med oss på den resan. Och vad som blev kvar där de vände, bara 100 meter från toppen.
Would play!Jag kollade mer på texten, och tycker att det är ett spel om någon som dött svårt bedragen och som återvänder för att söka hämnd. Men hen kan inte kommunicera förutom genom att svagt påverka folks tankemönster. Så en spelare spelar hämnaren, en spelar syndaren, och de andra spelar personer runtomkring. Dessa personer har sitt eget relationsdrama som de spelar ut, men i väl valda tillfällen kan viska i andra spelares öron. Lite regissör, fågel-i-örat-tekniken, men med målet att straffa syndaren för det hen gjort.
Jag har använt den låten som inspirationslåt när jag gjorde en ogre i changeling! Skitbra stoff!La rage av Keny Arkana får mig alltid rollspelssugen!
Det här är ett Hunter the Vigil scenario om en Slasher som dödar dansare. En stor danstävling kommer äga rum, arrangörerna vägrar ställa in den. "Tänk på intäkterna till staden!". Jägare cellen måste gå undercover som deltagare för att vara nära nog att stoppa slashern. Det visar sig att en av gästdomarna är en vampyr besatt av dansare, hon kan vara ett till problem eller en oväntad allierad mot slashern.