Nekromanti Låtjakt (svår som fan)

Storuggla

Champion
Okej, nu jäklar: Jag fick en låt i huvudet häromdagen och nu behöver jag den innan jag eldar upp saker. Det är en gammal låt (gammal i betydelsen att den gick på MTV när Ray Cokes hade en show där). Den är på japanska. Av ett japanskt band. Jag vet knappt ett jota om den, annat än att den lät tuff, spelas på modevisningar ibland och går undefär såhär - "DuduDUduDUH-duduDUH" i refängen, fast med någpt japansk tjafs. En kvinna sjunger den och jag tror att bandet består av två karlar föutom henne. Någon?

Storuggla, den här är svår

Dewil

Skrivbordsgeneral
Okej, nu jäklar: Jag fick en låt i huvudet häromdagen och nu behöver jag den innan jag eldar upp saker. Det är en gammal låt (gammal i betydelsen att den gick på MTV när Ray Cokes hade en show där). Den är på japanska. Av ett japanskt band. Jag vet knappt ett jota om den, annat än att den lät tuff, spelas på modevisningar ibland och går undefär såhär - "DuduDUduDUH-duduDUH" i refängen, fast med någpt japansk tjafs. En kvinna sjunger den och jag tror att bandet består av två karlar föutom henne. Någon?
Kvalificerad gissning: "Twiggy" med Pizzicato Five.

Dewil

Dewil

Skrivbordsgeneral
Okej, det där var kusligt.
Enkelt, åtminstone för den som har koll på sitt 1990-tal:
1. Det enda japanska band som någonsin blivit kända utanför Japan och utanför nippofilkretsar.
2. Deras enda kända låt som är på japanska. Rytmen i refrängen verkade stämma på din dududu.

Dewil

Troberg

Sinister eater
Kvalificerad gissning: "Twiggy" med Pizzicato Five.
Otäckt, det var precis vad jag tänkt gissa på (fast jag tror den heter något i stil med Twiggy vs James Bond egentligen)!

Quadrante

Grisbonde
Det lustiga är att jag nynnat på den där de senaste dagarna och försökt komma på texten, trodde det skulle vara franskt... förstår varför jag misslyckas :gremsmile:

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Enkelt, åtminstone för den som har koll på sitt 1990-tal:
1. Det enda japanska band som någonsin blivit kända utanför Japan och utanför nippofilkretsar.
2. Deras enda kända låt som är på japanska. Rytmen i refrängen verkade stämma på din dududu.
Jag får väl skylla på att jag var upptagen hela 90-talet med att tycka att Nirvana, Oasis och Anouk var dåliga (jag har sedemera ändrat mig på samtliga punkter) för... jag är ju både musiknörd och möjligen något av en nippofil (beroende på om man jämför med en riktigt eller med Svensson)... men det här var helt nytt för mig. :gremblush:

Organ

Out of time, out of mind
Re: Låtjakt (svår som fan) (ot)

Shonen Knife?

/Anders (är inte nippofil eller ensam om att känna till Shonen Knife)

Saxifrage

Hero
Shonen! Ja!!!

/Anders (är inte nippofil eller ensam om att känna till Shonen Knife)

Word!!! Riding on a rocket" ger mig grymma kosmopol-vibbar. Ah, ljuva 90-tal.

Vad fasen, lika bra att länka också. Allihopa: iko-o, iko-o, everybody let's go... :tekopp: :tekopp: :tekopp:

/Sax, håll utkik efter Farbror Vattenmelons brorsa som gör en cameo

Organ

Out of time, out of mind
Re: Shonen! Ja!!!

Yay!!! Apcool video (De beamas ner från sittt rymdskepp till en godisplanet där de besgrar ett godismonster med sina lasergitarrer som sedan exploderar och de äter upp det de blir nedstänkta med.). Det är så sött att man nästan dör. Stort tack! :gremgrin:

/Anders