Nekromanti Léaram

Mouja

Hero
Jag har läst igenom Alv-boken 'jag-vet-inte-hur-många' gånger nu och det enda jag hittar om Léarams klaner/hus är de fem störstas namn samt vilken rang man får om man har en 'börd'... jag skulle väldigt gärna vilja veta lite mer om dem.. om någon (framförallt på Neogames) skulle kunna skriva ned lite om dem.. alternativt göra en till Alv-bok (som även skulle kunna innehålla språket och lite mer av Sanaris teorier om "ni-vet-vad"(vill inte avslöja nåt för dem som inte läst L&H) och även om alviskt vapensmide(som det iofs står lite om) och alviska metaller/trädsorter. Men även om Tokons tro och om drakarna i alvernas liv)....

Mouja

Hero
Jo men vad jag kan komma ihåg (har glömt boken hos en polare) så står där inte mycket som talar om:
- Hur många som ingår i dessa klaner
- Ett enda namn på en klanledare
- Ett enda namn på en underhuggare
- Vilka klaner som rivaliserar med varandra
- Vilka klaner som är näst intill allierade med varandra
Och dylikt...

Mouja

Hero
Jag har tänkt på det och håller på att leka lite med det... men om Neogames redan har det (eller bara någonting litet) så skulle det hjälpa något så enormt... så att man inte får ta och göra om allt om de kommer med mer info om det i en annan modul....

Krille

Super Moderator
"Jag har tänkt på det och håller på att leka lite med det... men om Neogames redan har det (eller bara någonting litet) så skulle det hjälpa något så enormt... så att man inte får ta och göra om allt om de kommer med mer info om det i en annan modul...."

Åkej, det är dags att nämna lite grundläggande regler.

Regel 1: Om du skriver ihop något som kommer i konflikt med den officiella versionen från Neogames så har Neogames fel och du har rätt.

Regel 2: Om det finns ett hål i Neogames material som inte är fyllt, skaffa en spade och fyll igen hålet.

Allt material om léaram som jag har skrivit är publicerat, antingen i Alver, i Mundana, i Codex eller på Neos eller min webbplats. Har det skrivits något mer därefter så är i alla fall inte jag medveten om det.

Vi valde att inte skriva en komplett klanalmanacka över léarams alla klaner, av den enkla anledningen att det behövs hål. Utan hål finns inte någon flexibilitet, och utan flexibilitet rasar hela världen så fort fansen börjar äventyra i spelvärlden.

Det är din spelvärld numera. Gör vad du tycker behöver göras.

Mouja

Hero
Sagt och gjort... börjar nu med att köpa en metaforisk spade och fylla igen de metaforiska groparna med metaforisk sand och annat metaforiskt strand material....