Nekromanti Lökig fantasy-TV-serie

Möller

Hubert Hortlax
Jag fick ett uppdrag på senaste forumölen. Det var nämligen så att jag, kanske lite på drucken, började surra om en TV-serie jag sett som liten parvel. Men ingen trodde mina beskrivningar och jag kom inte ihåg namnet på skiten ... Så jag uppmanandes att ta reda på namnet och för det vänder jag mig såklart till er.

Serien var, såhär i efterhand, väldigt lökig. Då det begav sig, antagligen i slutet av 90-talet, var den dock såklart bra. Den sändes då på svensk TV.

Det var spelfilm, eller tja, -tv-serie. Huvudpersonerna var riddare, fyra till antalet. En var kvinna. Alla hade väldigt plastiga rustningar i pastell-färger. Nej, det var inte power rangers. Rustningar hade, utöver pastell-färger, massa förmågor. Lite olika för de olika riddarna.

Riddarna höll till i en grå medeltida stenborg i ett gräsbeklätt landskap (inspelat i England?) där de så klart tjänade en konung. Och slogs mot en onding med massa grunts. Och säkert drakar etc.

De datoranimerade special-effekter var minst sagt taffliga. Liksom skådespeleriet.

Serien måste ha pågått ett tag, några säsonger säkert. Det skedde nämligen en progression. Riddarna uppgraderade sina rustningar, fick eldsprutande supervapen och sånt. Ett tag in hade de stegrat det hela till löjliga nivåer epik.

Förslag? Frågor?

anth

Vetefan
Jag trodde helt klart Möller satt och trollade oss - men efter att ha genomsökt den stora svarta avgrund som kallas youtube är jag inte så säker längre.

Här är ett gäng TV-serier som är så dåliga att de borde utrotas från jordens yta - ändå liknar ingen det Möller beskriver.

Kom ihåg - klickar ni på länkarna nedan kommer ni att inse att det finns saker som inte var menade för mänskligheten ska känna till - ni är varnade.

Tatooed Teenage Alien Fighters From Beverley Hills
V.R. Troopers
Super Human Samurai Syber Squad
Masked Rider
Big Bad Beetleborgs
Justiriser Kageri

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
anth said:
Jag trodde helt klart Möller satt och trollade oss - men efter att ha genomsökt den stora svarta avgrund som kallas youtube är jag inte så säker längre.

Här är ett gäng TV-serier som är så dåliga att de borde utrotas från jordens yta - ändå liknar ingen det Möller beskriver.

Kom ihåg - klickar ni på länkarna nedan kommer ni att inse att det finns saker som inte var menade för mänskligheten ska känna till - ni är varnade.

Tatooed Teenage Alien Fighters From Beverley Hills
V.R. Troopers
Super Human Samurai Syber Squad
Masked Rider
Big Bad Beetleborgs
Justiriser Kageri
Ser ut som serier som är designade för att sälja saker till barn, i och med svensk lagstiftning så utsetts vi inte för så mycket sådant men i USA ska det vara rätt vanligt har jag hört.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Tony.M.Meijer said:
Ser ut som serier som är designade för att sälja saker till barn, i och med svensk lagstiftning så utsetts vi inte för så mycket sådant men i USA ska det vara rätt vanligt har jag hört.
Mja, alltså. Just sälja saker till barn har ju funkat ypperligt (transformers, mask, he-man, my little ponies). Däremot har vi våldsaspekten - historiskt sett har vi varit väldigt känsliga vad gäller barn-TV som innehåller slagsmål och våld. Darkwing Duck försvann från TV-tablån ganska snabbt pga detta, och även Power Rangers (som ju är kusin med de länkade serierna) fick en rejäl skopa ovett. Se här:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Power_Rangers

Idag har det här luckrats upp en del, dock...

!Paxen

Swashbuckler