Nekromanti Lönnmördarläkaren som dräpte Alven - Forts.

Martin Eriksson

Veteran
Nåväl…dags för mitt nästa inlägg i den här diskussionen. Som ni flesta säkert redan har listat ut så skrev jag mitt första inlägg för att få moraliskt stöd när jag anklagade Freelancer och hans RP, Eos, för det orättfärdiga mordet på min egen RP, Cailean. Jag ser att jag det är ungefär lika många som håller med mig som de som inte gör det och det är väl så det borde vara.

Nu när känslorna har lagt sig något så ska det väl faktiskt erkännas att Aurora alias Eos Helaren handlade rätt, Tobias handlade på det sätt som hans RP normalt gör i en sådan situation. Utsätts en professionell lönnmördare för det hot som det innebär att bli upptäckt av en alv så röjer han hotet ur vägen.

För er som åtminstone ville ha gett mig en chans att undvika så har ni väl rätt, jag fick inte chansen att undvika. Men hade jag velat försvara mig så hade jag bett om det. Situationen var den att jag låg på magen, i ryggen satt ett antal pilar, med Eos bredvid mig. Jag hade svårighetsökningar på 6T6, två från vardera sektionen Trauma, Smärta och Blodförlust. Nästa runda skulle jag dessutom påbörja ytterligare en rad i blodförlustsektionen. Över mig satt Mundanas bästa lönnmördare med FV > 22. Jag hade kunnat slå perfekt, egentligen enda chansen, men om Eos hade blivit orolig hade han som sagt kunnat gå därifrån. Jag hade dött lika säkert som med två ahmor i huvudet. Jag avstod från att försvara mig därför att jag var död i den sekunden Eos bestämde sig för att döda mig.

Men nu har även en del nya funderingar tagit sig form....

Den största frågan av dem alla är väl: Kan Eos överhuvudtaget existera. Är det möjligt för en vanar, Eos var nämligen en sådan, att bli upplärd till nattdräpare? Chansen finns antagligen, även om den är otroligt liten. Men finns det enligt Eons regelverk en chans? Svaret på den frågan är nej, det hoppas jag åtminstone…men om är av en annan uppfattning så skriv gärna.

Jag personligen tycker att en utav de många saker som är bra med Eon är att det ska vara realistiskt, därför ska en del saker helt enkelt inte vara möjliga. För alver är det till exempel inte möjligt att bli medlem i elitstyrkan Liljans Garde utav den anledningen att gardet har ytterst få medlemmar. Att liljegardister är så otroligt duktiga och hedersamma gör också att spelgruppen blir obalanserad. Av samma anledning borde inte en totalt urpsykad lönnmördare ha fått skapas. Nattdräpare är i mina ögon totalt urpsykade, om inte dom är det innan dom tränas så tränas dom till det. Med en Heder på 7 och en Lojalitet på 7 var inte Eos något undantag. Att sen min alv (PSY 18) inte märker att hans vän är ett sånt psyko är ju också lite mysko, men det får väl SL förklara…

Slutsatsen är väl den att Eos nattdräparen inte borde ha fått spelas. Att karaktären är orealistisk är en mindre viktig anledning än det faktum att Eos var tvungen att ha ihjäl alla som avslöjade hans sanna identitet. I skapandet av karaktären borde någon, antingen SL eller spelaren ha tänkt efter. Det kanske inte är så jävla smart ändå…

Att Eos anklagar mig för att ha hotat att döda honom vet jag inte om det stämmer, men om det stämmer så var det förmodligen ”off” och då mest menat som ett skämt…men man vet ju aldrig. Att jag slagit honom medvetslös kommer jag inte ihåg, det gjorde inte han heller när jag frågade honom men även det kan mycket väl stämma, risken är dock stor att Tobbe har blandat ihop olika karaktärer...spelade barbar innan /images/icons/cool.gif. Och slutligen så skar jag visserligen upp en pulsåder på Eos, situationen var dock den att Eos hade en inre blödning och bad mig att skära upp huden på honom för att det samlades för mycket blod på ett ställe. Jag fumlade och gick över rätt så ordentligt, att jag sen räddade honom och dessutom har räddat Eos liv ytterligare en handfull gånger bör väl också nämnas. Jävla svinigt att vrida till det så att jag har försökt att döda dig Freelancer. För att inte ge honom chansen att kontra med att han har räddat mitt liv minst lika många gånger så nämner jag väl det direkt, men va faan…hans täckmantel var ju läkare.

Sen kan man slutligen fundera lite över riktigheten i Freelancers rollspelande när hans Nattdräpare väljer att ta sällskap med en alv. Svaret på det är ju naturligtvis att vi är en spelgrupp och ska spela tillsammans, men om man inte spelar i enlighet med sin RP då så måste man inte spela i enlighet med sin karaktär ner det gäller att ha ihjäl andra medspelare. Rätt spelad så hade Eos antagligen inte tagit sällskap med någon och därför varit ospelbar i grupp.

Men ärligt talat….man måste ju kunna bortse ifrån såna små petitesser när det är så otroligt kul att lura sina medspelare fullständigt för att sedan slutligen ta livet av dem….eller vad säger ni?

Mouja

Hero
Jo visst det var vell ganska osjysst att döda dig men som sagt var han en "avslöjad lönnmördare" och han ville inte ta några risker så han dödade dig ... du hade vell dött endå ... så jag pratar nog åt alla när jag säger: Nu får det va nog ... ni har tjafsat om samma sak länge nu och ni verkar inte komma på en lösning ... vilken jag tycker är ganska lätt.
Lösning: Du dog, han överlevde. Gjör ny RP.

Jag tycker att ni borde ha gjort om redan i början. Ni skulle ha skapat karaktärer som passar varandra. Men eftersom de två gjorde skurkar så borde de gjort dig införstådd i planen och sedan låtit dig göra en ond krigare du också. Eftersom du verkar gilla att göra krigare så borde väll en ondskefull granash (dessa är vanligtvis inte det men möjligheten är förbaskat mycket större än om det var en alv) vara det perfekta valet.

Och ja, man kan göra en kafer-thon som är vanar. Det står till och med att det finns många vanarer som tränas till dem.

Över mig satt Mundanas bästa lönnmördare med FV > 22.

Nepp. det finns åtminstånde en som är bättre. Loke (den andra killen som försvarade freelancer) gjorde en thalaskisk lönnmördare med 24 i lönnmördarkonst (kan ni tänka er att den jäkleln är lättlärd på en sådan färdighet!) och har 20 i växtlära.

Ett av hans mest "berömda" mord var på den fula gamla haggan Rafali (på min order).

Sen kan man slutligen fundera lite över riktigheten i Freelancers rollspelande när hans Nattdräpare väljer att ta sällskap med en alv. Svaret på det är ju naturligtvis att vi är en spelgrupp och ska spela tillsammans, men om man inte spelar i enlighet med sin RP då så måste man inte spela i enlighet med sin karaktär ner det gäller att ha ihjäl andra medspelare. Rätt spelad så hade Eos antagligen inte tagit sällskap med någon och därför varit ospelbar i grupp.

Eller så kunde du som sagt byta. De var två, du var en. Majoritet.

Men ärligt talat….man måste ju kunna bortse ifrån såna små petitesser när det är så otroligt kul att lura sina medspelare fullständigt för att sedan slutligen ta livet av dem….eller vad säger ni?

Jupp. Det finns inget roligare än när spelare ska ha död på varandras RPs.

Jag är inte ironisk.Det är skoj, bara man inte blir helt hispig om det.