Nekromanti Lösenord till Neowikin [Poll]

Krille

Super Moderator
Jag har som bekant stoppat in ett antispamhack som gör att spambottarna får jobbigare på Neowikin. Eftersom den inte är så välbesökt så händer det titt som tätt att den spammas ändå. Det är lättare att hitta spam eftersom man inte kan dölja ändringar, men det är ändå störande eftersom bottarna märker att det tar några dagar eller veckor innan det försvinner. Därför fortsätter de att registrera att det faktiskt funkar att posta spam där.

En lösning som finns är att lösenordsskydda Neowikin. Det finns ingen riktigt bra lösning för lösenord i wiki-mjukvaran som jag använder, och det omfattar dessvärre inte någon registrering eller aktivering, men det går att lösenordsskydda den för skrivning och/eller läsning. I det här fallet så blir det lösenordsskydd för skrivning, men läsning är fortfarande öppet. I så fall så postas det aktuella lösenordet här.

Men det är ni som använder neowikin, inte jag. Så nu får ni frågan: vill ni ha lösenordsskydd för skrivning på Neowikin, eller vill ni fortsätta att ta bort spam manuellt?

Big Marco

Läskig
Fast i princip kan du väl skriva lösenordet på wiki-sajten, och typ lägga det som text i en bild? Så slipper man gå hit för att få fram lösen. Det är ju ändå bara ett skydd mot agenterna?

marcuslinder

Veteran
Jag röstade ja, men vill gärna tillägga att jag håller med Marco om att lösenordet bör finnas tillgängligt på wiki-sajten snarare än här. Och att ha det i form av en bild vore förmodligen den bästa lösningen.

Foggmock

Myrmidon
...eller...

Inte för att det rör mig överhuvudtaget, men man kan ju ha en ny bild (nytt lösen) för varje gång man vill posta en ändring, som dyker upp när man trycker "spara", typ. Såna finns det väl färdigkodade antar jag, och gör dessutom folk som inte vet att det är ett lösenordsskydd på wikin uppmärksamma på att man måste visuellt bekräfta att man är på riktigt. :tekopp: