Nekromanti Lösning på min skadesystem

Master Pelle

Warrior
För ett tag sen har jag prensentera min skadesystem men andra anser att min skadesystem är som typiska KP eller HP system. Men jag kom på lösning när jag tittade på gamla Wasteland rollspelen där dom har skadenivåre. Just nu fick jag ochså ännu en ide att försöka använda del av Eon skadesystem ochså. Men då undra jag om att jag kommer bli anklagat om jag använder mesta del av skadesystemen i Wasteland och kanske Eon?

Lord Duregar

Warrior
Huummm, jag e inte säker ifall du blir anklagad, det bästa våre väll att försöka komma på ett eget skadesystem.

:gremgrin:LORD DUREGAR:gremgrin:

Master Pelle

Warrior
Huummm, jag e inte säker ifall du blir anklagad, det bästa våre väll att försöka komma på ett eget skadesystem.
Jag har försökt komma på egen skadesystem men som jag berättade förut att andra tycker min skadesystem verkar inte vara bra.

entomophobiac

Low Prep High Play
Fantasi?

Byt namn på något här, implementera någon ny mekanik där, byt ut T6 (EON) eller 2T10 (Wasteland) och plötsligen har du ett helt eget system. Ta de kort du hittar, blanda och ge. Antalet ess ökas ju av antalet lekar - så blanda hej vilt innan du ger.