obak
Hero
Med en twist på slutet att det inte finns någon konspiration, never attribute to malice that which is adequately explaine by stupidity. Krystade konspirationer gjorde ju knappast V for vendetta filmen bättre.Zadrith;n118518 said:Jag har ångrat mig och tror att jag trots allt tänker försöka få ihop ett bidrag
Namn: Motstånd
Koncept:
På grund av den ökade invandringen, ett par attentat som kopplas till muslimska terrorister och lågt valdeltagande vinner sverigedemokraterna valet 2018 och genom hot och trackaserier även valet 2022. Sedan blir det inga fler val för innan år 2026 har Sverige förvandlats till en fascistisk enpartistat som blir allt mer lik nazityskland (eftersom jag tror att det är det som många ledande sverigedemokrater vill även om de förstår att det inte är en bra ide att säga det högt).
Rollpersonerna spelar motståndsmän som bekämpar regimen genom propaganda och väpnade aktioner.
Scenarioförslag:
Fritagningar, Sabotage och kanske en längre kampanj där syftet är att bevisa att de terroraktioner som ledde till att SD vann valet 2018 utfördes med SDs vetskap och stöd.
En bättre poäng enl. Mig att rädda människor fattar överilade beslut.
Sen kan ju rollpersonerna agera hisorieförfalskare och få det att framstå som om bomben i tunnelbanan var ett ver av SDU för att i sin tur installera sin egen regim. Och plöttsligt har man ett intressant dilemma om det rätta i att bekämpa ondskan med dess egna medel och huruvida Nietzsche hade rätt då han sa att den som slåss mot monster själv riskerar att bli ett.
Eller så kan man göra en tårfylld actionfilm med Mark Wahlberg med gråtande örnar och flaggor som fladdrar i slow motion till stråkmusik.