Nekromanti Låt spelet börja:

Nightowl

Champion
Nightowls ultimata paranoia

Just nu vet jag inte vad jag ska tro...

Jag har fått en aledning att rösta på Johan K av Lindenius.

Har ni andra någon anledning att rösta på någon annan?

(Utom mig själv då. Jag är, som jag sagt hela tiden, en vanlig bybo)

Erik

Johan K

Gammal & dryg
Ta det lungt Nattuggglan !

Well, att Lindenius bullrar på ska du inte oroa dig för !! Eller ja, orolig ska man väll alltid vara. För hur kul är det att bli varulvsmat ??
För min del så är kjag som du, en vanlig bybo som är just rädd för att gå ut om natten

Coffe_Kanon

Swordsman
Vem ska man lita på?

Ok två av mina röster har skickat mina grannar till galgen, nu vet jag inte vart jag står längre. Förnuftet är bortblåst men paranoian kvarstår, problemet är att jag blir paranoid mot min paranoia nu också. Jag står inte ut med denna okunskap! Jag måste ha whiskey! Whiskey, vitlök, krucifix och en musköt laddad med silverkulor.

Vem ska man lita på?

//Coffe_Kanon - som sitter tyst i sitt hus, uppskruvad, full och börjar misstänka att till och med väggarna är ute efter blod.

Basenanji

Postd20modernist
Dag 3: Siarens kommentarer

Dags att ändra strategi kanske.

Jag har varit för tokig, för rolig och på tok för tokrolig.

Nu är det, sanna mina [sista] ord allvar!

otroligt drygt att Johoohnos sista röst blev hans bane.
Hade han röstat på Nightowl, hade han levat idag.

Jag försöker på alla sätt och vis hjälpa till med hur man kan se vem som är varulv och vem som ljuger. Ni kan väl åtminstone bemöta mina påståenden?

JUST NU:

Basenanji, siare
Johan K, vanlig bybo (bekräftat via spådom)
Lindenius, förmodligen varulv
Nightowl, förmodligen varulv
Coffe_kanon, förmodligen bybo

Om vi hänger Nightowl eller Lindenius borde vi ha råd med att den sista varulven äter en av oss.

De som är extra mycket misstänkta, är dem som röstade på flurtis istället för Nightowl.

Lindenius, som jag tror är varulv, röstade på Nightowl för att inte väcka misstankar.

Tja, min röst går inte helt oväntat till...Nightowl. Röst: Nightowl

Nyfiken på era kommentarer.

/Basse

Basenanji

Postd20modernist
Han är grön, jag har siat...

...så detta väcker starka misstankar mot dig, Linden.

Hårda bud. Du är tvåa på min "Vem vill du hänga iudag då, lilla Basse"-lista. Vill du bli etta på den?

/Basse, Johan K är lika oskyldig som i verkliga livet. Killen är så snäll att han inte ens kan öppna en konservburk pga av sin pacifistiska läggning. Mitt Moder Teresa-komplex är jävla jordnötter m extra sylt jmf med honom...

Basenanji

Postd20modernist
Vill du bli varulvsmat?

Nightowl och Lindenius är grymt misstänkta. Inte bara av mig, utan av tex Herr Nils, flurtis och Marco.

Kom igen nu, nu skickar vi Nightowl till träd-med-tråd!

Läs hela det här jävla spelet ordentligt, men utifrån att Nightowl och Lindenius är skumma. Ser du något nytt?

/Basse, börjar bli stressad på riktigt av det här... :gremwink:

Basenanji

Postd20modernist
Vänd på det!

Ok, om inte jag är siaren, berätta- vem är då siaren?

Hahahahahahahahahahahahaahahhahahahahahahahaahahahahahahahahahahahahahahahahahah...

Oj. Förlåt. Jag tyckte att du var på väg att säga...Lindenius. Asch, hur skulle du kunna veta det nu när han inte hunnit säga nåt än?

Kan det bero på att rollspel.nu har en PM-funktion?
Kan det bero på att ni sitter och korkar upp champagne?

Nightowl, du är ludenludenluden! Du är varulv! och du är inte ensam. Men frågan är om vi bybor ska rösta på Lindenius istället, så får du känslan av hur det är att vara ensam varulv i byn?

/Basse

/Basse

Nightowl

Champion
Re: Vänd på det!

Men frågan är om vi bybor ska rösta på Lindenius istället, så får du känslan av hur det är att vara ensam varulv i byn?
Erkänn - du vill hellre äta upp läckra mig levande, än Lindenius, den torrbollen? Honom tänker du hänga och låta mogna ett tag först!

Antingen är det du och Johan K som är varulvar, annars skulle du inte sagt sådär... eller så är det Lindenius och Coffe_Kanon.

För jag är inte varulv - jag är och förblir en bybo.

Erik

Nightowl

Champion
Re: Vill du bli varulvsmat?

Läs hela det här jävla spelet ordentligt, men utifrån att Nightowl och Lindenius är skumma. Ser du något nytt?
"Läs hela det här jävla spelet ordentligt, men utifrån förutfattade meningar. Ser du något nytt?"

Ha!

Erik

Basenanji

Postd20modernist
Tydlighet (Röst)

Jag röstar på Nightowl.

Röst: Nightowl

/Basse

Basenanji

Postd20modernist
Siaren inte kannibal.

Hörrö- skärp dig, jag är bara vanlig bybo om än med siarförmågor. Jag äter inte folk, jag skickar bara varulvar till "Trädet med kraftiga grenar och förstärkta rep".

För övrigt dodgar du min motfråga snyggt. Kom igen nu, Nightowl, berätta!
Vem är siaren om inte jag är det? Varför försökte flurtis få hela byn att tro det om det inte är sant?

/Basse, somliga är så pinsamt dåliga på att ljuga...

Johan K

Gammal & dryg
Re: OK, så jag ska lita på dig...

Well, måste ju säga att Lindenius är ämlans misstänkt här. Orerar & sprider en massa här.. Så honom skulle iaf jag akta mig för.

Coffe_Kanon

Swordsman
Min röst för Dag 3

Jag är inte säker på att jag kommer att kunna vara hemma tills någon ska hängas, (har lite evenemang på hemmaort jag måste fara till, IRL alltså). Detta leder till att jag måste lägga min röst nu, och jag tycker inte om att bli pressad p.g.a tidsbrist att rösta, men ibland vill livet annorlunda. Jag svor på att försöka ändra taktik, och det skall jag också göra. Jag får försöka lita på "siarens" farhågor, även om siaren mycket väl kan ljuga om sin position så är det det bästa jag har att gå på.

Röst: Nightowl

Måtte jag inte göra fel nu.

//Coffe_Kanon - som lovar att titta in igen så fort han kan

Rising

Vila i frid
Rösträkning, dag 3:

20:00 skall någon lynchas, och tills dess skall det i vanlig ordning in röster och specialmeddelanden från de med förmågor.

Så här ligger rösterna i nuläget:

Nightowl (2) av Basenanji, Coffe_Kanon
Basenanji (0)
Coffe_Kanon (0)
Johan K (0)
Lindenius (0)

Kom ihåg att byborna måste lyncha en varulv i natt för att inte förlora.

Johan K

Gammal & dryg
Röst ifrån Johan K

Det här var svårt, det får jag säga..
Lindenius är ju en rackare, det får jag ju säga.. Basenji är en trvlig prick, men det kan ju vara en ulv i fårakläder..
Så min röst hamnar på *rassel av tärningar pga att man inte kan välja* på Lindenius

Rising

Vila i frid
Uppdaterar Röstlistan:

Nightowl (2) av Basenanji, Coffe_Kanon
Lindenius (1) av Johan K
Basenanji (0)
Coffe_Kanon (0)
Johan K (0)

....

Spännande...

Rising

Vila i frid
Senaste nytt:

Nightowl (3) av Basenanji, Coffe_Kanon och Lindenius.
Lindenius (1) av Johan K
Basenanji (0)
Coffe_Kanon (0)
Johan K (0)