Nekromanti L&H spoiler, har inte mycket mer att säga...

samiis

Warrior
Det står på listan över forum att man kan berätta lite om en rolig händelse under ett spelmöte...

Så detta är en sådan händelse som går ut på ett ganska självklart tips; Skicka aldrig in RPar i Skugglandet utan att plugga in allt om skugglandet som finns i L&H först...

Spelarna i min spelgrupp skulle ut i skogen, sunari, och leta efter ett par torn i skogen, varifrån det ryktades att ett megastort antal Kuradimonster. Jag som SL tänkte att de kanske kunde få sig en tur i skuglandet... Jag sa att de, medan de gick, märkte hur träden plötligt blev högre och de kände att atmosfören runt dem kändes mystisk...

De hörde hur det viskades i öronen på dem; Vilse, Död, Förbannelse...

Så sa jag att de hörde sång, jag tänkte att någon av varelserna i skugglandet gillade att sjunga. Då skyllde de på alverna. Plötslgt, sa jag till den omöjliga gruppen, att den ena dvärgen kände hur marken började gunga, så att han mådde helt illa. Den andra dvärgen blev höjdrädd när han tittade upp mot trädkronorna. Den musikaliske alven fick ont i huvudet för att han tyckte att sången var så falsk...

Medan de gick mötte de en liten grön gubbe. Jag hade för mig att jag läst om den nånstans i boken. han säger att ni... Hmmm... Vänta lite... sa jag och började bläddra i boken. Till sist hittade jag den lille gröna gubben på introduktionssidan till kapitlet skugglandet. Förhandla en fri lejd, sa han, och de frågade honom vad han var för nått... Ajajaj tänkte jag och funderade lite, vad kan han vara för nått. Jag tittade på sidorna med olika skuggraser på... Jag tar allihop, tänkter jag, och sa att de hörde tydliga röster, rakt bakifrån och från sidorna; Ikkemekki, Stagraner, Siklar, Brännare, och allihop... :gremconfused:

Oturligt nog fattade de inte vinken, utan blev rädda för Tomteförbannelsen, eftersom de, de senaste dagarna, letat efter en tomte som kunde tomteförbanna en ovän... De trodde att de äntligen hittat den... Förhandla en fri lejd, sa han några gånger till och de började fråga varandra om vad han ville dem... Han sa att han ville ha en skogsmössa och en väska. De gav honom det, och han var nöjd. Sedan sa han; Håll er till stigen så blir ni inte skadade...

Det gjorde de och till sist efter att ha ridit fram och tillbaka flera gånger, osäkra på om de skulle fortsätta in i skogen, eller sticka ut, lät jag dem möta några Henéalver i andra änden av Asharien, som sa att de hamnat i Skugglandet, och att de inte skulle vara oroliga, så skulle det inte hända igen. Så frågade de vad det var för datum och de kom fram till att det gått trefyra dagar under den kvarten de gått i skogen...

Nu har jag haft lite svårt att uttrycka den känslan jag hade hela tiden att inte veta någonting om det jag tvingat mig in i, men jag har försökt...

Alltså, skicka inte in RP i skugglandet om ni inte är helt säkra på vad ni ska göra... :gremtongue:

volador

Veteran
Glöm dock aldrig att du, SL med andra ord, har rätt - oavsett vad någon RP säger eller oavsett vad L&H säger om saker och ting. Du hade lätt kunnat löst problemet när de frågan vem den gröna gubben var genom att svara "Vem jag är, är inte releveant"

samiis

Warrior
L&H

L&H; Legender och Hemligheter...

Det stod faktiskt att du inte ska läsa det meddelandet, om du vet vad man menar med spoiler... :gremmad:

Hoppas att du inte är en spelare, som har en SL som är väldigt förtjust i L&H, för då vet du lite för mycket om skugglandet...

Skugglandet är annars en värld, som ligger nån annan stans än i mundana, men om man går vilse i skogen kan kastas över till skugglandet... :gremsmirk: