Nekromanti LadyCon goes serios?

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Har funderingar på att göra något väldigt seriöst av mitt "LadyCon". Det är iofs inte första gången... men i alla fall.

Konceptet är enkelt:
Valfri större fri plats/mark i Stockholmsområdet med god kommunikation.
Valfria utomhuslekar under en dag. (av typen boccia, Kung/knekt/kubb, hopprep (gymnasttokar), renessansfighting/stavfighting/bofferfighting i torneringsform, brännboll, krocket eller liknande)
Avslutning med prisutdelning och större middag...

Det är alltså konceptet... Men, det finns en rad hakar i mitt resonemang.
Fighting och liknande är inte så populärt på allmänna platser och det blir så mycket otrevlig uppmärksamhet i såna fall.
Sanitärt är det bra att ha tillgång till toaletter... :gremfrown:
En middag äts helst vid bord och i lagom belysning.

En lösning på detta är att anordna Konventet ute hos mig själv... ute på landet... långt från all ära och redlighet och framför allt tillgång till bussar och mathak. ;(
Ett alternativ till detta är att anordna det hemma hos någon med stor villaträdgård etc... hm... i Stockholmstrakten.....
I bägge de senare tillfällena så finns ju möjlighet till spel som brädspel, kortspel och rollspel....

Nå så då efterlyser jag:
En "spelplats", om någon har möjlighet att låna ut villa med eventuell tillhörig trädgård? Någon helg nästa sommar...

Allvarligt
Jag tror nog att det hela slutar hemma hos mig själv. Vad jag kan erbjuda är:
Stora utomhusytor för spel av utomhusslag (jag har inte tillgång till alla spel jag nämner ovan så det får vi hjälpas åt med)
Jag får hyra in typ bajjamajjor om vi blir många, så den kostnaden får vi dela på.
Jag har inte många platser att sova på inomhus, men väl tältplats för de som vill övernatta.
Vatten... typ pool... om den nu kommer upp i tid nästa år.
Rätt justa verandaytor att spela på för dem som inte vill vara aktiva ute i gröngräset eller i poolen.
Mindre mängder bord inomhus, men det går att ordna med hjälp av bockar mm.
Icke Allergifritt hem... har ett gäng katter så de som inte kan beväpna sig mot allergi bör väl inte komma... typ, tyvärr. :gremfrown:

Jag funderar på om Midsommarafton eller lämplig helg däromkring kan vara ett trevligt datum? Ja, jag menar att ni ska lämna alla standardfirande åt slumpen och åka ut på vinst och förlust i obygden och spela spel och leka lekar....

Några tankar?

Jag vet att jag är typ nio månader i förtid, men jag gillar att planera i tid... och vad vet man, det kanske sker saker då???

lanariel.silver

Veteran
Reflektioner från obygden

1. Var anmäler man sig

2. Låter skoj, var anmäler man sig?

3. Efter som jag precis har kommit in på rollspel.nu så hade man velat träffa alla de "Stora" spelarna, så... Var anmäler man sig?

Eva Florén

Swashbuckler
Re: Reflektioner från obygden

Hubba, wow, lugn i tassarna, jag menar lugn i stormen eller hur var det nu... :gremsmile:

Uppskattas att du vill komma... verkligen.

Nu är det hela bara i planeringsfasen, jag har en del att göra innan det är klart att det blir något. Längre fram kommer jag dock lägga upp en sajt kring LadyCon... (kanske tom med några bilder också om någon har något foto från tidigare "konvent")

I vilket fall är det massor som ska klaffa och framförallt att det finns ett intresse... vilket du visar så tydligt att det gör.

Jag återkommer...

Troberg

Sinister eater
Om det kniper så kan jag erbjuda alternativ plats, om det inte blir katastrofalt mycket folk. Det är dock i Borlänge, 2 timmar från Stockholm, men ordnar man samåkning så innebär det ju bara ännu mer umgänge. Bra förbindelser finns för både bil, tåg och flyg. Föredrar man hundspann är det svårare, speciellt på sommaren.

Jag kan lätt ha plats för fem spelgrupper med bord av normal brädspelsstorlek för fyra och ett jättebord för en, plus utomhusplats med två bord och en blank och fin grill. Har rum för en spelgupp till, två eller tre om två grupper kan dela rum, men då behöver jag skaffa bord och stolar. Gräsmattan är inte jättestor, men har plats för kubb eller krocket, eller två samtidiga boule/petanque. Mer gräs finns inom hundra meter. Två toaletter borde räcka för de flesta behoven.

Ett rejält brädspelsbibliotek borde se till att ingen blir sysslolös. För ytterligare förströelse finns ett flipperspel, vars intäkter i så fall skulle gå till Rollspel.nu och RPG Lab.

Illern

koppariller
Illern...

...nyfiket på idén. Kan jag hjälpa till med något, oavsett om jag kommer eller ej? Har du någonstans att ha en hemsida till exempel? Jag har en egen server på www.illertass.se -- www.illertass.se/ladycon/? Lite beror det förstås på hur komplex hemsida du hade tänkt och så men vi fyrtassingar får väl hålla ihop lite (även om en del dricker té) ;-)

Eva Florén

Swashbuckler
Borlänge

Hm, ligger väldigt långt från Stockholm juh!. Jag tänkte hålla mig inom en tio mils radie från Stockholm i alla fall och ja... ska det bli ett LadyCon känns det som om jag i alla fall ska ha en chans att fixa och dona lite i förväg juh...

Men du ska ha jättetack för erbjudandet och jag håller det i minnet i alla fall... om inte annat så kanske det går att göra ett
TroCon!!!!

:gremsmile:

Eva Florén

Swashbuckler
Re: Illern...

Tja i nuläget ligger det i planeringsläget så det är lite svårt att säga vad du kan göra och helst vill jag ju se dig på plats (trots att du inte tål katter. :gremfrown: )

Hemsideplats bör jag ha fixat denna sida nästa helg om allt går enligt planerna. Dvs, så fort jag kommit fram till vilket webhotell och sånt jag ska använda mig av för mitt webgalleri... Jag har ju ingen koll på hur sånt funkar men jag måste ha ihop en sajt inom tre veckor... hubba och med en egen domän också... hubba... *vargen stirrig*