Nekromanti LadyCon i Haga

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Jag har fått för mig att en stor picknick i Hagaparken vore en grej. Nu vet jag att det inte funkar för alla, förra gången blev uppslutningen usel. Men vi var där, vi snackade med tre grabbar (från någon annanstans i universum). Vi hade trevligt en liten stund och gjorde något annat. Vi blev besvikna....

Nu ställer jag frågan vilken dag (helst helg) som ni tycker verkar vara en trevlig somrig dag i Hagaparken att träffa ett antal Forumiter och andra (som kan slinka med).

Tidsperioden jag tänker mig är från Maj månads slut till v. 31. Varna mig gärna för krockanden jippon (konvent och annat skojsigt).

Jag vill lura dit så många som möjligt (the moore the merrier) att ha picknick, spela Knäckt eller bara tjata ihop. Vissa somliga kan intyga att jag faktiskt är på plats när jag utlyser ett LadyCon, så jag är verkligen The Real Thing.

Varför Hagaparken? Stort utrymme, luftig rymd och mycket billig lokalhyra. (0 bagis) Det enda som kostar är ditochden resan. För er som inte bor i Stockholm så blir det dessto dyrare, men kombinera gärna med andra visiter i området. (funderar om det är värt att åka till Tokholmen bara för ett LadyCon... tveksamt)

Och här till höger har vi skDjurkyrkogården... nä... jag kan inte Tokholmen tillräckligt för en Guidning. Men en av sporterna i LadyCon i Haga blir den obligatoriska bestigningen av HagaToppen. :gremsmile:

Synpunkter och förslag mottages tacksamt.

:gremsmile:

Gardener

Champion
Låter mycket trevligt, går det så ska jag försöka vara på plats.

En helg i juni där ingen bokat regn eller aktivitet? 5 juni är direkt efter skolavslutningen (iaf min kusins) så den kanske inte är så bra. 10-12 juni är det Sweden Rock Festival som jag vill åka på, och 26 juni någonting skulle jag gissa på att det är midsommar och folk är upptagna med annat. Alltså återstår bara helgen 19-20 juni, så jag föreslår 19 juni.

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Hm... 19 Juni, måste kolla.

Verkar som om det kan vara lite knivigt. Men Jag vill boka 19 Juni preliminärt.

Folk är notoriska sovare på mornarna även om jag inte hör dit. Låt säga 10:00 - 11:00 till start, annars får man ju inte i sig någon picknicklunch och lite sköjj under eftermiddagen fram till lagom för folk att packa sig iväg... och smita till de närmaste pubarna, några dröjer sig kvar och fortsätter spela/leka/tjata och till sist tvingar kvällskylan oss därifrån. Typ... :gremsmile:

Låter som ett scenario för en mördarkväll :gremsmile:

Vad säger ni andra... som inte kollat och sett det hela än... typ... En nyhet Yassilus/Gardener?

Johan K

Gammal & dryg
Hemm...
Picknick & sommar är ju mer än lovligt trevligt faktskt ju !! Sen om man lägger till ett gäng med rollspelare så borde det ju bli ännu trevligare !
Ska ta & boka in den helgen...

Radagast

Swordsman
Bor i fel stad (Eskilstuna), firar 1-årig bröllopsdag dagen efter (den 20/6), och dottern fyller 1 år på midsommarafton (25/6).

Dessutom säger nog ekonomin nej denna gång *suck*

// Radagast

Radagast

Swordsman
"Men du får krama hustrun och busa med ungen från oss alla."

Ungarna! ;-)

Blev pappa till en son kl. 05.09 inatt, är nu hemma och skall äta lunch, och sova, och sedan ikväll tillbaka till BB.

// Radagast

Troberg

Sinister eater
OK, jag skiter i att det är OT...

Blev pappa till en son kl. 05.09 inatt, är nu hemma och skall äta lunch, och sova, och sedan ikväll tillbaka till BB.
...jag tänker vara först med att gratulera! Grattis!

Men du, nu har du två. Skaffa en TV...

Johan K

Gammal & dryg
Re: LadyCon i Haga [Ant]

Man får ta & grattulera !!

Quadrante

Grisbonde
trevligt att träffas i Hagaparken...

Antar att ni SKA spela vingar över haga ...
:gremsmile:

tyvärr har jag flyttat ut ur stan sen två år ++ så jag kommer inte, annars hade jag varit spelledare åt någon villig spelare , när det beHagas...

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Nej nej nej

19-20 juni är det lajvarrangemang på Historiska, så jag går bort från ett eventuellt LadyCon i så fall. Och så är ju Hultsfred då, så då går Dante bort.

När som helst annars.

M.

Gardener

Champion
Re: Nej nej nej

Det lär ju vara svårt att hitta nån tid som passar alla... Men kanske helgen 5-6 juni är bättre då?