Nekromanti Laga en Wacom penna

w176

Förlorad dotter
I går tappade jag min Wacom Bamboo penna i golvet, och ena änden (stiftänden) slutade funka, för att magneten troligtvis gått i sär. Eftersom det är ett vanligt problem som skulle vara lättfixat med en mircoliter lim så plockade jag isär pennan och laga den, utan någon som helst elektronikerfarenhet utöver högstadiets tekniklektioner.

Jag följde dne här guiden och det gick fenomenalt, men stötte på två mindre svårigheter.

http://wishidknownthat.blogspot.com/2009/04/fixing-wacom-bamboo-pen.html

Det enda som var riktigt tungt var att dra isär bitarna. Man måste verkligen segdra och jiggla lite och dra ut den milimeter per milimeter. I alla fall i mitt fall.

Väl inne kunde problemets lösas med en minimal klick kontaktlim, applicerat med en nål.

Det andra problem jag stötte på var när jag skulle sätta ihop den. Kretskortet hamnade ur fas i pennan och fastnade. Så det gick inte sätta ihop pennan, och det gick knappt att få kös krettkortet heller. Jag kunde endast få ut kretskortet med mycket våld. Men när den hamande i rätt fas var det lätt att få ihop pennan.

Ville bara dela med mig av erfarenheten.

/Elin, den lilla elektrikern.

Per Folmer

Swordsman
Wah! Vad grymt att du delade med dig detta!
Min gamla wacom-penna har inte pajat ännu, trots att plasten gulnat och det finns gropar efter mina fingrar.
Väldigt intressant att läsa o lära vad fasen det är man använder varje dag. :gremsmile:

/Per