Hamsterbane
Veteran
Min rollperson i det rollspel jag medverkar i just nu är en jargisk diplomat från Daval. Det är en alv, som kommit upp i den andra åldersgruppen och blivit "känsloalv", och de känslor hon fått gestaltar sig i pliktkänslor mot sitt nya fosterland Jargien, och kejsaren. Hon förespråkar rättvisa (kejsarens lag) i alla sammanhang och är mycket fanatisk sin sak, har håret i en järnhårt knuten knut och pratar med en slags dialekt som är inspirerad av "nurse Diesel" i Det våras för Galningarna =)
Till problemen: Finns de jargiska lagarna beskrivna nånstans, eller får SL göra dem helt själv med hjälp av riktlinjerna som ges i Mundana?
Hur stränga är ordningsmakten i Jargien med Daak-troende? Accepteras genomresande med annan religion, eller tvingas exempelvis Vontar-dvärgar att omvända sig för att överhuvudtaget få komma in...?
En sak till också, som kanske står någonstans som jag inte hittat: vad har de för straff i Jargien? Hårda eller milda, prygling? Dödsstraff? Offentliga eller icke offentliga?
Tacksam för svar =)
Till problemen: Finns de jargiska lagarna beskrivna nånstans, eller får SL göra dem helt själv med hjälp av riktlinjerna som ges i Mundana?
Hur stränga är ordningsmakten i Jargien med Daak-troende? Accepteras genomresande med annan religion, eller tvingas exempelvis Vontar-dvärgar att omvända sig för att överhuvudtaget få komma in...?
En sak till också, som kanske står någonstans som jag inte hittat: vad har de för straff i Jargien? Hårda eller milda, prygling? Dödsstraff? Offentliga eller icke offentliga?
Tacksam för svar =)