Nekromanti LAJV

bullen

Veteran
någon som lajvar i karlskrona området
är nybörjare och intresserad
tipsa gärna om sida [tuff

Mr Jacket

Veteran
Re: LAJV..muff!

Jag skulle bara varna dig för att skriva sånna här trådar, som inte hör till ämnet.
Jag fick nämligen en utskällning en gång för en sån här sak men då handlade det om en annan sak men strunt i samma. Skriv inte några trådar (frågor) som inte hör till ämnet då är det lite kört folk blir ganska irriterade....

mvh Jac.

Bela

Warrior
EON Lajv

För att föra frågan närmare ämnet. Någon som har funderat på att anordna ett EON lajv. Kan utspela sig i en liten Asharisk by eller annan del av Mundana. Kunde bli kul.

Bela

bullen

Veteran
Re: EON Lajv

det låter väldigt roligt kanske något för neogames att arangera jag och min spelgrupp skulle i alla fall komma

Vilka är i göteborgsområdet? Vi kan väll dra ihop nått, jag känner några stycken 15-17 åringar som kanske vill vara med.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Mr Jacket

Veteran

Ja, faktiskt.
Det skulle vara kul att prova någon gång, jag skulle komma!
"Men bara det är EON lajv".....:I

Mr Jacket

Veteran

Ta det i sånna fall på något låv. (Så jag kan vra med).. :)

Jag bor nämligen i stockholm.
MVH Jac.

King Kromm

Hero

Hmm, bor i kungsbacka(lite söder om gbg)och jag är lätt med, och troligtvis några polare som jag känner också...
men när skulle detta hända?

/King Kromm

Morollan

Veteran

Vi har redan haft ett EON lajv uppe i Östersund. Ganska stort mätt i våra mått. Säkert en 30 pers vilket är väldigt stort för Jämtland.
Det utspelade sig i en liten by norr om Jarla inne i Drunok. Krig mellan Kejsardömet och Drunok höll på att bryta ut och på plats i den lilla byn fanns en trupp drunokiska soldater som egentligen var förklädda Jargier. En trupp Ashariska soldater samt en Zorian riddare. I skogarna rörde det sig även ett mycket brutal gäng tiraker. Det fanns naturligtvis lite annat löst folk på plats också. Det hela blev ganska intressant. Tyvärr var inte alla jätte insatta i Mundana vilket ledde till några problem.

Greger

Veteran

Jag ingår i silversurfans spelgrupp. Han tycker att det skulle vara kul. Du kan väl ta och skicka ditt telefonnummer till mig (skicka privat). /images/icons/smile.gif

"Undvik icke framåt då du har svärd mot halsen (egna erfarenheter)"

userfriendly

Warrior

Morollan: Jasså? Ni hade ett lajv i Ö-sund, när skedde detta? Har ni planerat några fler mundana-lajv? Jag bor i Sollefteå (Ångermanland) och jag + delar av spelgruppen skulle tycka att det vore väldigt kul att lajva lite...